پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی

پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
616KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
440 بازدید
6,000 تومان 4,500 تومان٪25 تخفیف

پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی

بیماریهای عروق کرونر بر اساس پاتوفیزیولوژی زمینه ای به انواع زیر تقسیم می شوند :
۱ بیماری های مزمن قلبی –
۲ سندرم های حاد کرونری ) شامل – STEMI – UA – NSTEMI )
۳ مرگ ناگهانی –
سکته قلبی که با بالا رفتن قطعه ST در نوار قلبی همراه باشد که اصطلاحاً STEMI نامیده می شود، در اثر انسداد کامل یک رگ اصلی کرونر به وسیله لخته خونی رخ می دهد. این فرم وخیم ترین تظاهر سندرم حاد کرونری و تهدید کننده حیات می باشد .
باتوجه به این که زمان شروع درمان در پیشگیری از عوارض و مرگ و میر آن نقش دارد، تشخیص وشروع درمان آن باید با سرعت انجام شود .

درمان استاندارد برای بیمار مبتلا به سکته قلبی از نوع STEMI بر قراری مجدد جریان خون در عروق بسته شده ) reperfusion ( به صورت فوری می باشد. هدف از این درمان جلوگیری از نکروز میوکارد و کاهش بروز نارسایی قلبی و نهایتا افزایش طول عمر بیمار می باشد.

Reperfusion با دو روش فیبرینولیز و آنژیوپلاستی اولیه انجام می شود . در صورت وجود امکانات لازم جهت انجام آنژیوپلاستی اولیه تقریبا هیچ اندیکاسیونی برای درمان ترومبولیتیک وجود ندارد . اصلی ترین خطر استفاده از فیبرینولیزها با وجود نادر بودن ، خونریزی شدید میباشد. مطالعات بالینی متعدد ارجحیت درمان آنژیوپلاستی اولیه با توجه به هزینه بالاتر نسبت به ترومبولیز را در کاهش عوارض، سکته مجدد و مرگ ناشی از بیماری را ثابت کرده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.