آشنایی با مولتی متر دیجیتال و روش استفاده از آن و شناخت قطعات الکترونیکی

 آشنایی با مولتی متر دیجیتال و روش استفاده از آن و شناخت قطعات الکترونیکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
752KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
453 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 آشنایی با مولتی متر دیجیتال و روش استفاده از آن و شناخت قطعات الکترونیکی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf  آشنایی با مولتی متر دیجیتال و روش استفاده از آن و شناخت قطعات الکترونیکی می باشد. این فایل شامل ۱۱ صفحه بسیار ارزشمند و مفید می باشد . و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

 آشنایی با مولتی متر دیجیتال و روش استفاده از آن و شناخت قطعات الکترونیکی

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

مولتی‌متر (به انگلیسی: multimeter) یا مولتی‌تستر (به انگلیسی: multitester) دستگاهی برای اندازه‌گیری چندین کمیت الکتریکی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و … است، که می‌توان با آن سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی یا الکترونیکی را نیز ارزیابی کرد.

مولتی‌متر از اساسی‌ترین ابزار مهندسان و تعمیرکاران برق و الکترونیک است که در هر کارگاه، تعمیرگاه یا آزمایشگاه برق یافت می‌شود. مولتی‌متر، دو نوع آنالوگ (عقربه‌ای) و دیجیتال (رقمی) دارد، اگر چه استفاده از نوع آنالوگ آن، دیگر منسوخ شده‌ است.

پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در زمینه مولتی متر ها به مطلب جامع ” نحوه استفاده از مولتی متر دیجیتال + فیلم مراجعه نمایید .

در مولتی‌متر می‌توان به وسیله یک سِلِکتور قابل چرخش (کلید انتخاب‌گر چرخنده)، کمیت‌ الکتریکی مورد نظر برای اندازه‌گیری و نیز حدود آن را انتخاب کرد. برای استفاده از مولتی‌متر لازم است با هر کدام از کمیت‌های الکتریکی آشنا بود، چرا که هر یک، واحدی مشخص دارد.

نام دیگر مولتی‌متر، که البته امروزه کمتر رایج است، آوُمِتر (Avometer) است که از حروف اول کلمات آمپر (Amper)، ولت (Volt) و اهم (Ohm) گرفته شده ‌است.

امروزه ۳ نوع مولتی متر دیجیتال در بازار وجود دارد و هرکسی با توجه به نیاز خود و انتظاراتی که از دستگاه برای کسب و کار خود دارد یکی از آن ها را استفاده می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.