جزوه آزمایشگاه شیمی عمومی ۱ (آزمایش تیتراسیون اسید و باز)

 جزوه آزمایشگاه شیمی عمومی ۱ (آزمایش تیتراسیون اسید و باز)
نوع فایل
WORD
حجم فایل
30KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
834 بازدید
8,000 تومان 5,800 تومان٪28 تخفیف

 جزوه آزمایشگاه شیمی عمومی ۱ (آزمایش تیتراسیون اسید و باز)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر word جزوه آزمایشگاه شیمی عمومی ۱ (آزمایش تیتراسیون اسید و باز) می باشد. این فایل شامل ۱۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت word برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه آزمایشگاه شیمی عمومی ۱ (آزمایش تیتراسیون اسید و باز)

قسمتی از متن فایل:

مقدمه

 تجزیه های حجمی عبارت است از تعیین مقدار یونها در محلول، با اضافه کردن محلول های دیگری که غلظتشان معلوم می باشد و برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ توسط گیلوساک بیان شد.

تیتر کردن از روش‌های تجزیه حجمی است. در تجزیه حجمی ابتدا جسم راحل کرده و حجم معینی از محلول آن را با محلول دیگری که غلظت آن مشخص است که همان محلول استاندارد نامیده می‌شود، می‌سنجند. در تیتراسیون محلول استانداردبه ‌طور آهسته از یک بورت به محلول حاوی حجم مشخص یا وزن مشخص از ماده حل شده اضافه می‌شود.

افزایش محلول استاندارد ، آنقدر ادامه می‌یابد تا مقدار آن از نظر اکی‌والان برابر مقدار جسم حل شده شود. نقطه اکی‌والان نقطه ای است که در آن ،مقدار محلول استاندارد افزوده شده از نظر شیمیایی برابر با مقدار حجم مورد نظر درمحلول مجهول است. این نقطه رانقطه پایان عمل از نظر تئوری یانقطه همارزینیز می‌گویند.

تئوری آزمایش

 تیتراسیون: روشی که توسط آن ، محلولی با غلظت مشخص به محلولی دیگراضافه می‌شود تا واکنش شیمیایی بین دو ماده حل شده کامل گردد، تیتراسیون نامیده می‌شود.

روش تیتر کردن:در عمل تیتر کردن ، محلول استاندارد را از یک بورت به محلولی که باید غلظت آن اندازه گرفته می‌شود، می‌افزایند و این عمل تا وقتی ادامه دارد تا واکنش شیمیایی بین محلول استاندارد و تیتر شونده کامل شود. سپس با استفاده از حجم و غلظت محلول استاندارد و حجم محلول تیتر شونده ، غلظت محلول تیتر شونده را حساب می‌کنند.

 NaOH + HCl —–à NaCl + H2O

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.