جزوه بیهوشی عمومی در کودکان و بزرگسالان و مدیریت عوارض آن

جزوه بیهوشی عمومی در کودکان و بزرگسالان و مدیریت عوارض آن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
707 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

جزوه بیهوشی عمومی در کودکان و بزرگسالان و مدیریت عوارض آن

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه بیهوشی عمومی در کودکان و بزرگسالان و مدیریت عوارض آن می باشد. این فایل شامل ۷۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه بیهوشی عمومی در کودکان و بزرگسالان و مدیریت عوارض آن

فهرست
فصل یک: داروهای بیهوشی داخل وریدی
دوم: مخدرها
فصل سوم: داروهای مسدد عصبی – عضلانی
فصل چهارم: مدیریت اداره راه هوایی
پنجم: مونیتورینگ حین بیهوشی
فصل ششم: بیهوشی عمومی
هفتم: ریکاوری بعد از بیهوشی
منابع

فصل یک: داروهای بیهوشی داخل وریدی
داروهای بیهوشی داخل وریدی غیراپیوئیدی نقش مهمی در عمل بیهوشی مدرن ایفا می کنند. این داروها در تسهیل القاء سریع بیهوشی عمومی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و آرامبخشی در طول مراقبت بیهوشی تحت کنترل ) MAC ( و برای بیماران در بخش مراقبت های ویژه ارائه می کند. با ارائه پروپوفول، بیهوشی داخل وریدی نیز برای نگهداری بیهوشی بسیار استفاده شدند.

با این وجود، مشابه با داروهای بیهوشی استنشاقی، داروهای داخل وریدی موجود فقط سبب اثرات با استفاده از » بیهوشی متعادل « مطلوب )خواب آوری، فراموشی، بی دردی، بی حرکتی( نمی گردند. بنابراین، مفهوم» بیهوشی متعادل « دوزهای کمتر داروهای مختلف بجای استفاده از دوزهای بیشتر، با یک یا دو دارو تکامل یافت. بنابراین شامل داروهای بیهوشی استنشاقی، آرام بخشی / خواب آورها، اپیوئیدها، و داروهای بلوک عصبی عضلانی می باشند.

فارماکوکینتیک
پروپوفول به سرعت در کبد متابولیزه می شود، و تصور بر این است که ترکیبات محلول در آب حاصل از آن غیر فعال بوده و از طریق کلیه ها دفع می شوند. کلیرانس پلاسمایی سریع و بیشتر از طریق جریان خون کبدی می باشد، که اشاره به اهمیت متابولیسم خارج کبدی دارد، در مرحله آن – هپاتیک پیوند کبد تثبیت شده است.

احتمالاً ریه ها وظیفه مهمی در متابولیسم خارج کبدی دارند و ممکن است توجیهی برای از بین بردن بیش از ۹۳ % دوز بولوس پروپوفول باشد. کمتر مشاهده شده نسبت به تیوپنتال » اثرات خماری « کلیرانس پلاسمایی سریع، ریکاوری کامل ناشی از پروپوفول همراه با را توضیح می دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.