جزوه توکسوپلاسما و کالاآزار دکتر منتظری

جزوه توکسوپلاسما و کالاآزار دکتر منتظری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
498 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

جزوه توکسوپلاسما و کالاآزار دکتر منتظری

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه توکسوپلاسما و کالاآزار دکتر منتظری عفونی کار آموزی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۱۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه توکسوپلاسما و کالاآزار دکتر منتظری

 توکسوپلاسموزیس

توکسوپلاسما گوندی انگلی از دسته تک یاخته ها است. معمولا در افرادی که ایمنی سالم دارند عفونت بدون علامت ایجاد می کند. در خانم باردار می تواند به جنین منتقل شود و توکسوپلاسموز مادرزادی را ایجاد کند. افراد دارای نقص ایمنی می توانند علایم بیماری را نشان بدهند. بیماری مشترک بین انسان و دام است و رنج وسیعی از پرندگان و حیوانات را می تواند مبتلا کند.

اپیدمیولوژی
از طریق خوردن آب و غذایی که آلوده به اووسیت انگل است به انسان انتقال می یابد راه دیگر انتقال خوردن کیست انگل از طریق گوشتی است که خوب پخته نشده به ویژه خوک و گوسفند است} فریز کردن گوشت موجب از بین رفتن برادیزوییت ها می شود. شرح حال تماس با گربه برای تشخیص بیماری الزامی نیست. انتقال از مادر به جنین و پیوند عضو آلوده به عفونت و ترانسفیوژن حتی لکوسیت های شسته شده صورت می گیرد.

عفونت در افراد HIV مثبت تقریبا همیشه در اثر دوباره فعال شدن عفونت latent می باشد.در افرادی که پیوند شده اند عفونت می تواند از ارگان پیوند شده و یا دوباره فعال شدن عفونت latent خود فرد باشد.

گربه منبع بیماری است که اووسیت را از طریق مدفوع دفع می کند و این اووسیت توسط پرندگان یا موش ها خورده می شود و در عضلاتشان به صورت کیست قرار می گیرد و وقتی گربه از پرندگان یا موش ها تغذیه می کند این چرخه ادامه پیدا می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.