جزوه دستور کار آزمایشگاه خون شناسی

جزوه دستور کار آزمایشگاه خون شناسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
622 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

جزوه دستور کار آزمایشگاه خون شناسی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه دستور کار آزمایشگاه خون شناسی می باشد. این فایل شامل ۹۴ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمتpdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه دستور کار آزمایشگاه خون شناسی

دستورالعمل استاندارد انجام آزمایش یا ۱ SOP مدرکی است که چگونگی انجام استاندارد یک فعالیت را تشریح می کند. مهمترین هدفی ، مدنظر قرار می گیرد، تهیه ساختار و قالب ثابت به منظور یکسان سازی کلیه فعالیت ها در آزمایشگاه های SOP که در تهیه و تنظیم تشخیص طبی بوده و به عبارت دیگر، دستورالعمل ها و راهنماهای گام به گام برای انجام یک فعالیت مشخص، به شیوه استاندارد،
می باشد.
در این دستورالعمل ها، باید روش انجام آزمایش به تفصیل و مرحله به مرحله شرح داده شود، برای هر یک از آزمایش هایی که در آزمایشگاه انجام می شود، می بایست دستورالعمل ها مکتوب گردد. مانند دستورالعمل رنگ آمیزی رایت، دستورالعمل اندازه گیری هماتوکریت به روش دستی و غیره. این دستورالعمل ها حداقل باید شامل نکات زیر باشند:
-۱ نمونه مورد نیاز جهت انجام آزمایش و مقدار آن
-۲ معیارهای رد یا قبول نمونه مورد نظر برای آزمایش
-۳ محیط، معرف ها، کیت و سایر مواد مصرفی
-۴ نحوه قدم به قدم انجام آزمایش
-۵ چگونگی کنترل کیفی انجام آزمایش و تفسیر نتایج مربوطه و رفع خطاها

به تمام فعالیت های لازم برای آنکه از روند آزمایش اطمینان حاصل کرده و آزمایش از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد، تضمین کیفیت ۱ می گویند.  برنامه QA تمام مراحل ورود نمونه به آزمایشگاه تا امضاء جواب را در بر گرفته و هر وسیله و هر شخصی را در ارتباط با آزمایش، درگیر می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.