جزوه مختصرحقوق مدنی دکتر توکلی (قواعد عمومی قراردادها)

 جزوه مختصرحقوق مدنی دکتر توکلی (قواعد عمومی قراردادها)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
450KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
714 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 جزوه مختصرحقوق مدنی دکتر توکلی (قواعد عمومی قراردادها)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf  جزوه مختصرحقوق مدنی دکتر توکلی (فصل سوم قواعد عمومی قراردادها) می باشد. این فایل شامل ۴۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 جزوه مختصرحقوق مدنی دکتر توکلی (قواعد عمومی قراردادها)

تعهد یعنی وظیفه یا ضمانتی در مقابل کسی یا برای چیزی و خود را ملزم به انجام کاری دانستن.

تعهدِ شخصی یعنی کارهایی که به خاطر وظایف و التزام‌هایی انجام می‌شوند. این وظایف و التزامها ممکن است، توسط خود شخص تعیین شده باشند، وظایفی دو طرفه و دوجانبه باشند یا به روشنی مکتوب شده باشند.

تعهد به یک مجموعه برای انجام کاری با تعهد شخصی که معمولاً قول یا ضمانتی برای رشد شخصی است متفاوت می‌باشد. تعهد، اصطلاحی در فقه و حقوق اسلامی که ناظر به رابطه‌ای حقوقی است و براساس آن شخص

ملتزم به انتقال و تسلیم مال یا انجام دادن یا ندادن کاری می‌شود؛ در این حال اسباب ایجاد چنین رابطه‌ای می‌تواند عقد، ایقاع یا الزامی قهری باشد.

تعهد در اصطلاح رابطه یا وضع حقوقی است که بموجب آن شخص (متعهد) به سببی از اسباب ملزم به انجام فعل یا ترک فعل معین میگردد.
در بحث از حقوق فردی در برابر حق، تعهد و بنا بقولی تکلیف وجود دارد. توضیح اینکه تکلیف بنظر میرسد در مفهوم اعم از تعهد باشد زیرا تکلیف اوامر و نواهی قانونی و یا به عبارتی کلیه الزامات را در بر می‌گیرد.
تعهد از حقوق دینی یا ذمی ناشی میشود و به این اعتبار برای متعهدله حق یا طلب که جنبه مثبت دارئی میباشد ایجاد می‌نماید.

اسباب ایجاد تعهد عقد، شبه عقد، جرم، شبه جرم و بالاخره قانون می باشد . تعهدات از مباحث عمده و وسیع حقوق مدنی میباشد و دارای سابقه تاریخی است. قواعد و اصول آن تغییرات بنیادی نپذیرفته و در حال حاضر نیز این قواعد و اصول بطور کلی در حقوق کشورهای مختلف شباهت بسیار دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.