جزوه (نقشه) مدارهای مهم برق ساختمان و صنعتی مدارتک فاز و سه فاز

 جزوه (نقشه) مدارهای مهم برق ساختمان و صنعتی مدارتک فاز و سه فاز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
518KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
452 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

 جزوه (نقشه)  مدارهای مهم برق ساختمان و صنعتی مدارتک فاز و سه فاز

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه نقشه مدارهای مهم برق ساختمان و صنعتی مدارتک فاز و سه فاز می باشد .این فایل شامل ۸۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه مدارهای مهم برق ساختمان و صنعتی مدارتک فاز و سه فاز

در نقشه الکتریکی مدار فرمان و قدرت، وسایل و تجهیزات الکتریکی با علامت های اختصاری نمایش داده می شود.  علائم اختصاری برای کنتاکت هایی که در مدارات الکتریکی و در مدار فرمان، در شکل زیر نشان داده شده است.

هر دستگاهی که در مدار فرمان مورد استفاده قرار می گیرد با یک حرف لاتین شناسایی و به وسیلۀ همین حرف در تمامی نقشه ها و لیست وسایل نشان داده می شود. اگر تعداد دستگاه ها در یک نقشۀ مشابه از یکی بیشتر باشد، در این صورت به دنبال حرف مشخص کنندۀ دستگاه عدد نیز آورده می شود؛ مانند: K۱T, K۲T, K۱M, K۲M,Q۱,Q۲,Q۳.

سیستم‌های سه‌فاز، نسبت به سیستم‌های تک‌فاز، مزایای اقتصادی و عملکردی فراوانی دارند. برای مثال، در یک توان خروجی مشابه، ژنراتورهای سه‌فاز ارزان‌تر از ژنراتورهای تک‌فاز هستند، توان تولیدی آن‌ها یکنواخت است و ارتعاش و نویز کمتری دارند. در مدار سه فاز، سه منبع توان ac وجود دارد و کاربرد آن‌ در صنعت بسیار زیاد است. یکی از این کاربردها، تولید و انتقال توان در سیستم‌های قدرت است. سیستم‌های سه‌فاز، ممکن است متعادل یا نامتعادل باشند. اگر سیستم متعادل باشد، با یکی از فازها می‌توان آن را تحلیل کرد. اما اگر سیستم نامتعادل باشد، تحلیل مدار کمی پیچیده‌تر است.

ژنراتورهای سه‌فاز، سه مجموعه سیم‌پیچی دارند و به همین دلیل سه ولتاژ ac را تولید می‌کنند. برای درک چگونگی این موضوع، ابتدا ژنراتور ساده تک‌فاز شکل ۱ را در نظر بگیرید. وقتی حلقه سیم‌پیچ AA′ می‌چرخد، شکل‌موج سینوسی eAA′ را مطابق شکل ۱ (ب) تولید می‌کند. این ولتاژ را می‌توان با فازور EAA′ شکل ۱ (ج) نشان داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.