فایل جزوه آزمایشگاه سیستم عامل

فایل جزوه آزمایشگاه سیستم عامل
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
494 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه آزمایشگاه سیستم عامل

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه آزمایشگاه سیستم عامل می باشد. این فایل شامل ۵۴ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه آزمایشگاه سیستم عامل

تاریخچه و معرفی لینوکس
حدود نیم قرن پیش کامپیوتر هایی که وجود داشتند که به بزرگی یک خانه بودند. در آن زمان، این حجم زیاد به خودی خود مشکل ساز بود اما معضل بزرگتری هم وجود داشت که مشکلات را حادتر می کرد. چون هر کامپیوتر کد زبان ماشین مخصوص خود داشت، هر کدام از آنها سیستم عامل متفاوتی داشتند و نرم افزارهای روی آن سیستم عامل فقط با خود آن متناسب بود.

برنامه هایی که روی یک سیتم ایجاد میشد روی هیچ سیستم دیگری اجرا نمی شد. این امر کار را برای کاربران و مدیران مشکل کرده بود و در نتیجه هزینه های یک کامپیوتر بسیار بالا بود.

برای رفع مشکل این عدم سازگاری در سال ١٩۶٩ یک گروه از برنامه نویسان در آزمایشگاه بل سیستم عاملی ایجاد کردند به نام یونیکس (UNIX) که دارای قابلیتهای زیر بود:

١- ساده و جذاب بود.
٢- به جای اسمبلی با زبان برنامه نویسی C نوشته شده بود.
٣- قادر به بازیابی کدها بود.
زبان سطح بالای C انحصارا برای توسعه یونیکس ایجاد شده بود در نتیجه با استفاده از آن توسعه سیستم عاملی که بتواند بر روی سخت افزارهای مختلف اجرا شود بسیار ساده تر شد.

قابلیت بازیابی کد هم بسیار مهم است . تا آن زمان هر کامپیوتر تجاری کد زبان ماشین مخصوص خود داشت (که البته بعد از آن تعداد آن محدود و منحصر به چند مورد استاندارد خود جمع آوری کرده و در نتیجه قادر (kernel) شد). یونیکس تمامی این کدها را در هسته بود که روی کامپیوتر های مختلف با زبان  ماشین های متفاوت نصب و اجرا شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.