نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئی ppt

نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئی ppt
نوع فایل
PPT
حجم فایل
87KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
494 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئی ppt

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئی  شامل ۳۰ اسلاید زیبا و مفید و قابل ویرایش و درقالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئی 

مقدمه:

سابقه‌ استفاده از گیاهان دارویی به زمان‌ های بسیار دور برمی‌گردد؛ به‌طوری‌ که حتی در کتب قدیمی مانند انجیل و کتاب مقدس باستانی هند (بودا)، استفاده از برخی گیاهان در درمان بیماری‌ها توصیه شده است. اما قدمت استفاده از گیاهان دارویی، به‌ معنی روند رو به کاهش آن در دنیای مدرن امروزی نیست.

امروزه در جوامع صنعتی و بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی برای حفظ سلامتی، به‌دلیل افزایش اعتماد مردم به استفاده از این گیاهان، بسیار چشمگیر است. طبق برآوردی که توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است، بیش از ۸۰ درصد مردم جهان (نزدیک به ۵ میلیارد نفر) برای در مان بیماری ها  هنوز از دارو های گیاهی استفاده میکنند.تقریباً یک چهارم داروهای تهیه ‌شده دنیا دارای منشأ گیاهی هستند که یا مستقیماً از گیاهان عصاره‌گیری شده‌اند و یا بر اساس ترکیب گیاهی،‌ مدوله و سنتزشده‌اند. کار بر روی طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی، در سراسر جهان و به‌خصوص هند ، ژاپن ، پاکستان ، سریلانکاو تایلند در دست انجام می‌باشد.

در اروپا و در کشورهایی از قبیل آلبانی، بلغارستان، کرواسی، فرانسه، آلمان، مجارستان، هلند، اسپانیا و انگلستان و همچنین ترکیه، حدود ۱۵۰۰ گونه از گیاهان دارویی و معطر مورد استفاده قرار گرفته و در حدود ۱۴۰۰محصول گیاهی در اروپا و ایالات متحده تولید می‌شود. در حدود ۲۵ درصد از داروهای تجویزشده در ایالات متحده، حاوی حداقل یک ترکیب فعال گیاهی هستند. در چین، فروش داروهای سنتی در طول ۵ سال اخیر دو برابر شده است. در هند نیز صادرات گیاهان دارویی نسبت به سال‌های قبل سه برابر شده است.

 کاربردهای “کشت بافت “در زمینه گیاهان دارویی     

یکی از بخش‌های مهم بیوتکنولوژی “کشت بافت” است که کاربردهای مختلف آن در زمینه گیاهان دارویی، از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است:

باززایی در شرایط آزمایشگاهی:

تکثیر گیاهان در شرایط آزمایشگاهی، روشی بسیار مفید جهت تولید داروهای گیاهی باکیفیت است. روش‌های مختلفی برای تکثیر در آزمایشگاه وجود دارد که از جمله‌ آنها، ریزازدیادی است. ریزازدیادی فواید زیادی نسبت به روش‌های سنتی تکثیر دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.