جزوه کتاب اصول حسابرسی جلد اول جمشید اسکندری

 جزوه کتاب اصول حسابرسی جلد اول جمشید اسکندری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
383KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
747 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 جزوه کتاب اصول حسابرسی جلد اول جمشید اسکندری 

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf  جزوه کتاب اصول حسابرسی جلد اول جمشید اسکندری می باشد. این فایل شامل مجموعا ۷۷ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

تعریف حسابرسی

حسابرسی عبارت است از رسیدگی به اسناد و مدارک حسابداری و سایر شواهدی که موسسات مورد رسیدگی از آنها برای تهیه صورت های مالی استفاده کرده اند در جهت تهیه گزارشی که در آن حسابرس نظر خود را نسبت به اینکه آیا صورت های مالی مذکور تصویر مطلوب و نسبتا کاملی از وضعیت مالی موسسه را نشان می دهد یا خیر ارائه نماید. حدود رسیدگی باید مشخص باشد تا مسئولیت حسابرسان محدود به میزان رسیدگی انجام شده توسط آنها باشد مانند : دوره رسیدگی، واحد مورد رسیدگی و اطلاعات مالی مورد رسیدگی.

نقش حسابرسی در اقتصاد کشورها:

صاحبان سرمایه که سهام شرکتها را در دست دارند و در واقع مالک این واحدهای تجاری هستند و غالباً از مدیران و مسؤلین این واحدها می باشند، خود این اشخاص نه زمان و نه صلاحیت و حتی اغلب اختیار آن را هم ندارند که به حسابها و عملیات واحدهای مذبور رسیدگی کنند ، از این رو این وظیفه به اشخاص (حقیقی با حقوقی) بی طرف و دارای صلاحیت حرفه ای رجوع می یابد که این صرفه حسابرسی خوانده می شوند.

به طور اجمال هرچقدر مالکیت از مدیریت منفک تر باشند نیاز بیشتری به حسابرسی مستقل پدیدار می گردد. توسعه اقتصادی هر کشور حسابرسی است و ارزش این حرفه را نمایان تر می کند، چرا که علاوه بر دولت ها تمامی اقشار یک جامعه که به نحوی با اقتصاد آن جامعه در ارتباط می باشند به خدمات حرفه حسابرسی نیاز پیدا می کنند. از جمله : سازمان بورس و اوراق بهادار ، بانک ها و مؤسسات اعتباری ، سازمان های تشخیص و وصول مالیات های سهامداران و مدیران واحد های تجاری.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.