خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور
دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور شامل مطالب بسیار مفید و ارزنده می باشد که درقالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.
خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور
فصل اول/ کلیات
1. آموزش و پرورش و انواع آن: فرایند کمک به جریان رشد انسان را گویند. تقسیم بندی به سه قسمت : رسمی:
متداول ترین آن آموزش مدرسه ای است- تقسیم بندی تحصیلات به سطوح مختلف مانند،پیش دبستانی،دبستانی،
متوسطه و عالی- محتوای برنامه ها معمولا در قالب موضوعات درسی معینی ارائه می گردد-
زمان شروع و پایان کلاس ها از قبل معلوم است .
نیمه رسمی: بیشتر بر مهارت آموزی توجه دارد- طول مدت تحصیل نسبت به رسمی کوتاه تر است-
محل آموزش مکانی غیر از دبیرستان، مدرسه یا دانشگاه می تواند باشد- زمان شروع و پایان آموزش انعطاف پذیر است .
غیر رسمی: از لحاظ مکان،محتوا،زمان،اهداف و روش آموزش با رسمی و نیمه رسمی تفاوت دارد-
اهداف الزاما از قبل تعیین نمی شود-یادگیری در این نوع آموزش ها مادام العمر است و به برهه ی زمانی خاصی از حیات آدمی
محدود نمی شود .
2. مفهوم برنامه ریزی درسی: اصطلاح برنامه درسی دارای دو بعد طرح برنامه درسی و برنامه ریزی درسی است-
در طرح برنامه درسی مشخص کردن اجزاء و عناصر برنامه درسی مطمح نظر است-در برنامه ریزی
درسی، نحوه ی قرار گرفتن این عناصر کنار هم، مورد نظر است .
۳. مفهوم برنامه آموزشی و برنامه ریزی آموزشی: برنامه آموزشی طرحی است حاوی سیاست ها، اهداف،
راهبردها و برنامه عمل مربوط به توسعه یک نظام یا یک نهاد آموزشی در خلال یک دوره زمانی معین….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.