خلاصه کتاب فقه سیاسی تالیف شیخ یوسف قرضاوی

 خلاصه کتاب فقه سیاسی تالیف شیخ یوسف قرضاوی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
577 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

 خلاصه کتاب فقه سیاسی تالیف شیخ یوسف قرضاوی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf  خلاصه کتاب فقه سیاسی تالیف شیخ یوسف قرضاوی می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 خلاصه کتاب فقه سیاسی تالیف شیخ یوسف قرضاوی

ابن القیم در قرن هشتم از تنگ نظری فقهای معاصر خویش گله مند بود. تا جایی که آنان حکام آن زمان را جدای از احکام شریعت تدوین کنند. شاید بتوان مدعی شد این برای « قوانین سیاسی » ناچار نموده بودند که
اولین بار بود که قوانین بشری در جامعه اسلامی نفوذ میکرد و جای احکام شریعت را میگرفت. جانشینان این فقهای تنگ نظر در زمان ما نیز حضور دارند. برخی از اینها می گویند که اصل شورا تشریفاتی است نه الزامی و حاکم می تواند نظر اهل رای را نادیده بگیرد! یا اینکه تکثرگرایی را در سایه حکومت اسلامی مردود می شمارند، با برگزاری انتخابات مخالفت می کنند، معیار اکثریت در انتخابات را مردود می شمرند و بر این باورند که هرچیزی که از دموکراسی سرچشمه بگیرد خلاف و نارواست.

برخی شرکت خانم ها در انتخابات را نامشروع می دانند و بدین ترتیب نیمی از جامعه را فلج می کنند. گروهی دیگر نیز برای غیرمسلمانان در حکومت اسلامی هیچ حقی قائل نمی شوند. حتی افرادی هستند که کاندیدا شدن مسلمان را بخاطر آنکه نوعی درخواست ولایت است جایز نمی شمارند!

اما آنان در مقابل اکثریت گروندگان به بیداری اسلامی گروه اندکی اند هرچند صدایشان بلند است. نیروهای شناخته شدهای هستند که برای مقابله با بیداری اسلامی این گروهها را مطرح و بزرگ میکنند.
درنقطه مقابل این گروه متحجر گروهی هستند که اساسا دین و دنیا را از هم جدا میدانند و میگویند ارتباطی بین دین و سیاست نیست! اینها میخواهند آنچه در غرب بر سر مسیحیت آمد، در شرق گریبانگیر اسلام بنمایند. اما فراموش کرده اند که اسلام و مسیحیت بسیار فرق دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.