خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور

 خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
311KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
661 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور شامل ۱۳ صفحه بسیار مفید و ارزنده می باشد که درقالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی تالیف محسن بهرام پور

فصل اول/ کلیات
۱. آموزش و پرورش و انواع آن: فرایند کمک به جریان رشد انسان را گویند.تقسیم بندی به سه قسمت : رسمی: متداول ترین آن آموزش مدرسه ای است-تقسیم بندی تحصیلات به سطوح مختلف مانند،پیش دبستانی،دبستانی، متوسطه و عالی- محتوای برنامه ها معمولا در قالب موضوعات درسی معینی ارائه می گردد- زمان شروع و پایان کلاس ها از قبل معلوم است .
نیمه رسمی: بیشتر بر مهارت آموزی توجه دارد- طول مدت تحصیل نسبت به رسمی کوتاه تر است- محل آموزش مکانی غیر از دبیرستان،مدرسه یا دانشگاه می تواند باشد- زمان شروع و پایان آموزش انعطاف پذیر است .

غیر رسمی: از لحاظ مکان،محتوا،زمان،اهداف و روش آموزش با رسمی و نیمه رسمی تفاوت دارد- اهداف الزاما از قبل تعیین نمی شود-یادگیری در این نوع آموزش ها مادام العمر است و به برهه ی زمانی خاصی از حیات آدمی
محدود نمی شود .
۲. مفهوم برنامه ریزی درسی:اصطلاح برنامه درسی دارای دو بعد طرح برنامه درسی و برنامه ریزی درسی است-در طرح برنامه درسی مشخص کردن اجزاء و عناصر برنامه درسی مطمح نظر است-در برنامه ریزی درسی،نحوه ی قرار گرفتن این عناصر کنارهم،مورد نظر است .

۳. مفهوم برنامه آموزشی و برنامه ریزی آموزشی: برنامه آموزشی طرحی است حاوی سیاست ها،اهداف،راهبردها و برنامه عمل مربوط به توسعه یک نظام یا یک نهاد آموزشی در خلال یک دوره زمانی معین که روش های اجرا و ارزیابی و نیز منابع مورد نیاز برای تحقق سیاستها و اهداف در آن پیش بینی شده است-برنامه ریزی آموزشی فرایندی است که طبق آن برنامه ی آموزشی تهیه و تدوین می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.