فایل خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

 فایل خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
535KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
583 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

 فایل خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

 دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین می باشد. این فایل شامل ۳۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 فایل خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

فصل اول: چرا فرهنگ سازمانی مهم است؟

فرهنگ سازمانی مهم است زیرا هر اقدامی بدون آگاهی از نیروهای فرهنگی ممکن است پیامدهای پیشبینی نشده و ناخواسته داشته باشد. وقتی سازمان هایی با فرهنگ های خاص، در هم    می آمیزند، یکدیگر را می خرند، یا به شیوه ها گوناگون مشارکت می کنند، آثار فرهنگ آشکارتر می شود. در ترکیب فرهنگ ها، در مجموع سه حالت پدید میآید: جدایی، چیرگی، آمیختگی.

نوپاها، میانسالها، دایناسورها

در هریک از دوره ها گوناگون تکامل سازمان ها، فرهنگ اهمیتی فراخور همان دوره دارد. بنگاه نوپا و شکفنده، می کوشد ریشه فرهنگی را که سرچشمه پیروزی خود میداند استوار کند و شاخ و برگ آن را
بگستراند.

فرهنگ جوهره هویت سازمان است و لذا همه سخت به آن می آویزند درست همان جور که نوجوان به هویت شکوفای خود می چسبد. دیگر اینکه سازمانهای نوپا نوعا هنوز زیر کنترل پایه گذاران خود
هستند، یعنی فرهنگ حاکم بر آنها، بازتابی از ارزشها و باورهای پایه گذاران آنهاست. حتی اگر بر اثر پیروزی های سازمان، این ارزشها و باورها فراگیر شوند، باز هرگونه چالش با مبانی فرهنگی اولیه، به منزله زیر سوال کشیدن پایه گذار یا صاحبان سازمان است.

به سخن دیگر، مبانی فرهنگی اولیه، شکل احکام مقدسی را پیدا می کنند که به آسانی کسی نمی تواند آنها را تغییر دهد. لذا تحول فرهنگی در این مرحله، بیشتر شامل شکفتگی و تقویت ریشه های فرهنگ است. منظور از سازمان میانسال سازمانی است که اعضای هیات مدیریتی آن غیر موظف و برگزیده سهامداران سازمان هستند و تا کنون نیز چند نسل مدیر حرفهای بر سازمان حکم رانده است. به احتمال زیاد چنین سازمانی به فراخور نوع فعالیت، جغرافیا، محصولات، یا بازار خود، واحدهای گونا گونی دارد که می  توانند خرده فرهنگ خود را پدید آورند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.