دانلود جزوه بررسی اثرات شرایط نگهداری برقابلیت جوجه کشی تخم پرندگان

دانلود جزوه بررسی اثرات شرایط نگهداری برقابلیت جوجه کشی تخم پرندگان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
434 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

دانلود جزوه بررسی اثرات شرایط نگهداری برقابلیت جوجه کشی تخم پرندگان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf پاورپوینت جزوه بررسی اثرات شرایط نگهداری برقابلیت جوجه کشی تخم پرندگان دانشکده کشاورزی گروه علوم دامی سمینار کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل ۱۹ صفحه مطالب بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه بررسی اثرات شرایط نگهداری برقابلیت جوجه کشی تخم پرندگان

تخم پرندگان منبع غذایی محفوظ در داخل پوسته است که تمام احتیاجات جنین را طی تکامل تامین می نماید. همچنین دارای ماده مغذی و رطوبت لازم برای رشد جنین است. و محتویات آن بیشتر در ارتباط با جیره غذایی است که مادر در طی دوره تخم گذاری استفاده می نماید .

برخلاف جنین پستانداران که دائما احتیاجات غذایی خود را در دوران رشد از مادر خود تامین می کنند جنین پرندگان ارتباطی با مادر خود ندارند و باید برای رشد و نمو خود از کلیه مواد مغذی که در محفظه تخم ذخیره شده استفاده نماید.

ذخیره سازی تخم عمدتا به دلیل عدم تعادل بین عرضه از مزارع مادر و تقاضا برای جوجه یک روزه از مزارع پرورشی است. تولید تخم بارور نیازمند صرف هزینه و زحمت زیادی است به همین دلیل نگهداری
آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در صورت نگهداری در شرایط نامناسب به علت فاسد شدن ماده مغذی باعث از بین رفتن جنین می شود.

قابلیت جوجه کشی تخم تحت تاثیر عواملی مانند نطفه داری، شرایط نگهداری مدت زمان و دمای نگهداری (، سایز تخم، ساختمان ژنتیکی و… است.

نگهداری به مدت بیشتر تخم پرندگان، در دسترس بودن مواد مغذی به جنین را در طول انکوباسیون کاهش و مرگ و میر جنین را افزایش می دهد .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.