دانلود خلاصه کتاب زیبا شناسی در معماری تالیف یورگ گروتر

دانلود خلاصه کتاب زیبا شناسی در معماری تالیف یورگ گروتر
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
430 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود خلاصه کتاب زیبا شناسی در معماری تالیف یورگ گروتر

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf خلاصه کتاب زیبا شناسی در معماری تالیف یورگ گروتر ترجمه جهانشاه پاکزاد و عبدالرضا همایون می باشد. این فایل شامل ۳۸ صفحه مطالب بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب زیباشناسی در معماری/یورگ گروتر/ترجمه: دکتر جهانشاه پاکساد و عبدالرضا همایون

قسمتی از متن فایل:

فصل مقدمه: مبانی ادراک – اصول انتقال پیام

هر آنچه اطلاع یا پیامی از خود می فرستد را فرستنده و بشر را که این اصلاع یا پیام را دریافت می کند گیرنده می نامند. راههای مختلف انتقال پیام را کانال می گویند.

فصل اول: فرهنگ و سبک

سبک چیست؟

اطلاعات به دو دسته معنایی و زیباشناختی تقسیم می شوند .اطلاعات معنایی با شعور انسان سر و کار دارد و اطلاعات زیبا شناختی با اجساس .

هر اطلاع از تعدادی علامت سوال تشکیل شده است هر چه احتمال پیش آمدن یک علامت سوال یا ترکیب از چند علامت خاص در یک پیام خاص بیشتر باشد پیام از بداعت کمتری برخوردار است. ودر مقابل با قالب از پیش ساخته شده ذهنی ما که به آن سبک می گوییم تطابق بیشتری دارد . هر چه علائم به کار رفته در اطلاعات بیشتر باشد تفسیر شخصی بیننده را محدود تر می کند و هر چه اطلاعات زیبا شناختی بیشتر باشد جا را برای مسیر شخصی بیننده باز می کند.

در معماری نیز همین تقسیم بندی بین اطلاعات زیبا شناختی و معنایی در پیام را مشاهده می کنیم . در معماری مدرن اطلاعات بیشتری دارد و جای تفسیر باقی نمی گذارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.