دانلود مقاله مروری آشنایی با سندرم کمپارتمان

دانلود مقاله مروری آشنایی با سندرم کمپارتمان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
284 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود مقاله مروری آشنایی با سندرم کمپارتمان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf مقاله مروری آشنایی با سندرم کمپارتمان باشد. این فایل شامل ۵ صفحه مقاله بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود مقاله مروری آشنایی با سندرم کمپارتمان

چکید ه
مقدمه: صدمات ناشی از اصابت گلوله و یا ترکش در هر کدام از اعضاء و نواحی مختلف آناتومیک بدن اثرات گوناگونی دارند.

و موجب مرگهای آنی و تأخیری و یا معلولیت در مجروح می گردند.

هدف از ارائه این مقاله آشنایی همکاران محترم با نحوه مراقبت از این بیماران می باشد.

مواد و روش ها: این یک مقاله مروری است و اطلاعات مربوط به آن از طریق جستجو در اینترنت و منابع کتابخانه ای کسب شده است. یافته ها: نیروهای نظامی در میادین نبرد به طور معمول بجای یک آسیب متحمل چند آسیب می شوند.

یکی از مواردی که بر این موضوع تأثیر گذار است، نوع تسلیحات بکار رفته توسط دشمن است، استفاده از تسلیحات انفجاری که ایجاد ترکش می کند، به علت متعدد بودن ترکش ها و احتمال بیشتر برخورد، تعداد ضایعات بیشتری در مصدومین ایجاد می کنند لذا مراقبت و درمان این بیماران نیاز به بررسی های همه جانبه پاراکلینیکی دارد.

بحث و نتیجه گیری: توجه بیشتر به مناطق مرزی کشورمان و آموزش به مردم عادی این مناطق کمک شایان توجهی به کاهش احتمال بروز چنین صدماتی را به دنبال دارد.

بنا به گزارش کمیته صلیب سرخ جهانی تعداد ۱۱۰ میلیون مین در سراسر جهان کاشته شده یا انبار گردیده است.همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرده است به ازای هر یک مین خنثی شده ۲۰ مین جدید کاشته می شود و تقریباً روزانه ۷۰ نفر در اثر انفجار مین کشته یا مجروح می شوند و این رقم در سال به ۲۶۰۰۰ نفر کشته یا مجروح می رسد ) ۱(. شهرهای غربی کشور به شدت در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آلوده به مین شده اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.