دانلود پاورپوینت کارتوگرافی و سیستم تصویر نقشه

دانلود پاورپوینت کارتوگرافی و سیستم تصویر نقشه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
15MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
559 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود پاورپوینت کارتوگرافی و سیستم تصویر نقشه

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت کارتوگرافی و سیستم تصویر نقشه می باشد. این فایل شامل ۴۷ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت کارتوگرافی و سیستم تصویر نقشه

سیستم تصویرک

یکی از مهمترین اهداف کارتوگرافی نمایش شکل کره زمین است. نمایش شکل کره زمین بر روی یک سطح صاف (کاغذ) بسیار دشوار است. اگر نمایش زمین به صورت کره جغرافیایی انجام شود، در نمایش پدیده ها مشکلی ایجاد نمی گردد. اما کاربرد این وسیله آسان نیست و محدودیتهای زیادی دارد. با انتقال سطح کروی، روی یک سطح افقی و تهیه نقشه، کلیه محدودیتها برطرف می گردد. به همین دلیل متخصصین کارتوگرافی برای حل مشکل روشهایی را ابداع کرده اند که به نام سیستم تصویر معروفند. به عبارتی، رابطه بین مختصات نقطه روی کره زمین و مختصات نقطه روی صفحه با سیستم تصویر تعریف می شود.

مفهوم سیستم تصویر:

در تبدیل کره به نقشه همیشه تغییراتی در شکل، اندازه یا فاصله پدیده ها رخ می دهد. دانشمندان و محققین، از گذشته تا به حال همواره به دنبال ابداع سیستمهای تصویری بوده اند که علاوه بر نمایش دقیق پدیده ها، کمترین تغییرات را در آنها ایجاد نماید. کره، حجم هندسی قابل گسترشی نیست، لذا برای تبدیل شکل کرویت زمین به سطح افقی و دوبعدی، ابتدا باید تصویر آن را روی یک شکل هندسی قابل گسترش مثل مخروط، استوانه یا صفحه مسطح منتقل نموده و سپس آن را گسترش داد. برای این منظور به طور فرضی از یک کره شفاف که مختصات روی آن ترسیم شده، استفاده می گردد. در مرکز لامپی روشن است و سایه مختصات روی سطح استوانه، مخروط و یا صفحه مسطحی که مماس بر کره است، منتقل می گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.