فایل جزوه امور مالی بین الملل قسمت اول

فایل جزوه امور مالی بین الملل قسمت اول
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
361 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

فایل جزوه امور مالی بین الملل قسمت اول

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه امور مالی بین الملل قسمت اول می باشد. این فایل شامل ۱۱۰ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه امور مالی بین الملل قسمت اول

جزوه امور مالی بین الملل-قسمت اول
( foreign exchange market)( Forex ) بازار ارز : فارکس ارز یعنی ارزش ، بها ، نرخ و سندهای تجاری آه ارزش آن ها به پولهای بیگانه معین شده باشد.

ارز در اصطلاح به پولهای رایج خارجی اطلاق می شود . به دیگر سخن در یک آشور از پول سایر آشورها یا عنوان ارز یاد می شود. ارز یعنی پول خارجی و اضافه نمودن واژه پس از واژه ارز لزومی نداشته کافی
است بگوئیم ارز و مفهوم خارجی در معنای ارز مستتر می باشد.
چون اسکناس و سکه بخشی از پول هر آشور را تشکیل می دهند ، لذا ارز فقط به اسکناس و مسکوک خارجی محدود نشده و چک بانکی ، حواله، چک مسافرتی ، سفته ، برات را هم شامل می شود. در سیستم بانکی ایران آلیه ارزها قابل معامله نمی باشد . بر این اساس ( طبق بند الف و ز ماده ٧ قانون پولی و بانکی آشور مصوب تیر ماه ١٣۵١ ) ارزها به ٢ دسته قابل تقسیم می باشد:
١- ارز قابل معامله
٢- ارز غیر قابل معامله

ارز قابل معامله به ارزی گفته می شود که از نظر بانک مرکزی ایران ، شعب ارزی بانک ها مجاز به خرید و فروش آن می باشد. به ارزهایی که در شعب ارزی بانکهای ایران قابل خرید و فروش نباشند ، ارز غیر
قابل معامله گفته می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.