فایل جزوه اکسیژن تراپی و تفسیر نتایج ABG

فایل جزوه اکسیژن تراپی و تفسیر نتایج ABG
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
459 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه اکسیژن تراپی و تفسیر نتایج ABG

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه اکسیژن تراپی و تفسیر نتایج ABG می باشد. این فایل شامل ۸۳ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه اکسیژن تراپی و تفسیر نتایج ABG

آناتومی و فیزیولوژی تنفس
سیستم تنفسی یکی از سیستم های حیاتی بدن می باشد.

که اکسیژن مورد نیاز برای سوخت و ساز و انجام فعالیت های بدن را فراهم می کند. این سیستم با عملکرد منظم اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم نموده و دی اکسید کربن حاصله از متابولسیم را دفع می کند.

کارکرد منظم این سیستم در سایه ی سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی مرکزی یا Central Nerve System CNS اتفاق می افتد . بدین ترتیب که سیستم عصبی مرکزی با انقباض عضلات تنفسی باعث ایجاد
حرکات تنفسی شده و سیستم قلبی عروقی با به جریان انداختن خون در دستگاه تنفس و کل بدن باعث عملیات تنفس می شود.

آناتومی دستگاه تنفسی

سیستم تنفسی به دو قسمت مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی تقسیم میشود. مجاری فوقانی تنفس در امر تنفس شرکت ندارد و فقط هوای گرفته شده از محیط را گرم و صاف می کند و آن را به مجاری تحتانی تنفس که نقش اصلی را در تنفس دارند، تحویل میدهد. مجاری فوقانی تنفس شامل بینی، سینوس ها، مجاری بینی، حلق، لوزه ها، آدنوئید ها، حنجره و نای و مجاری تحتانی تنفس شامل ریه ها، ساختمان برونشی و آلوئول ها می باشد.

بینی که از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است راهی برای عبور هوا به ریههاست و مسئولیت حذف ناخالصی هوا و گرم و مرطوب کردن آن را به عهده دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.