فایل جزوه حقوق عینی

فایل جزوه حقوق عینی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
365KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
394 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

فایل جزوه حقوق عینی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه حقوق عینی می باشد. این فایل شامل ۶۴ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه حقوق عینی

تعریف حقوق اشیا،موقف آن دربین سیستم عمومی حقوق، رابطه آن با دیگر اقسام حقوق، موضوع و مشمولیت آن،
-۱ تعریف حقوق اشیا:
انسانها در حین امرار حیات شان موجودات متنوع را که دارای ارزش اقتصادی باشد تحت حاکیمت خویش قرار میدهند. این موجودات همان طوریکه مانند یک پیراهن ، یک جوره بوت اموال منقول شده میتواند به شکل غیر
منقول همچون منزل دکان زمین هم می باشد. این موجودات مادی به هر نوع که باشد حاکیمت بالای آن باعث میگردد که بین شخص صاحب این حاکیمت و اشخاص ماورا حاکیمت مذکور ارتباطات متنوع را بوجود آورد.

این ارتباطات از تاسیس حاکیمت بر اشیا و تفویض آن از یک شخص به شخص دیگر و یا خاتمه یافتن آن منبع گرفته می تواند. اینک حقوق اشیا به هر شکل که تظاهر و تبارز کند مجموعه قواعد حقوقی است که مناسبات ناشی از حاکیمت های اشخاص را برایش تنظیم می کند.

۲ موقف حقوق اشیا در بین سیستم عمومی حقوق:
حقوق اشیا مانند حقوق اشخاص، حقوق فامیل ، حقوق میراث حقوق و جایب یک بخش دیگر حقوق مدنی را بوجود می آورد تنها ماهیت ارتباط دهنده یا تنظیم کننده آن از سایر شعبات متذکره فرق میکند . ازین رو در تفکیک حقوق عامه و حقوق خصوصی در بین حقوق خصوصی موقف خود را اشغال میکند اما این مسئله به معنی آن نیست که به ساحه حقوق دولت هیچ نوع مداخله نداشته باشد باالخاصه از نکته نظر وضع حقوقی غیر منقول ها بسی قواعد وجود دارد که منحصر به مداخله دولت شامل حقوق اشیا می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.