فایل پاورپوینت تئوری گراندد ۵۳ اسلاید

 فایل پاورپوینت تئوری گراندد ۵۳ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
173KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
798 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

 فایل پاورپوینت تئوری گراندد ۵۳ اسلاید

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت تئوری گراندد می باشد. این فایل شامل ۵۳ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 فایل پاورپوینت تئوری گراندد ۵۳ اسلاید

نظریه زمینه ای یا نظریه برخاسته از داده ها یا نظریه پایه ای (Grounded Theory):

žتئوری زمینه ای روشی است که در دهۀ ۱۹۶۰ توسط گلیزر و استراس تکوین گردید.žتئوری زمینه ای عبارتست از تولید سیتماتیک نظریه از داده ها با کمک تفکر استقرایی و قیاسی.

نظریه زمینه ای یا نظریه برخاسته از داده ها یا نظریه پایه ای:

-استراس (۱۹۸۷) فرآیندهای استقراء و قیاس و تصدیق را در تئوری زمینه ای اساسی می داند.

– این روش هم استقرایی و هم قیاسی است.

-تئوری زمینه ای با فرضیه شروع نمی شود اما بعد از جمع آوری داده های اولیه، ارتباطات مشخص گردیده و فرضیه مشروط تشکیل می گردد.

-با مقایسه این فرضیه ها، داده های بعدی بررسی می شوند. نظریه پردازان زمینه ای نقش خود را به عنوان تفسیر کنندگان داده ها می پذیرند و تنها به گزارش یا توصیف تجربیات شرکت کنندگان اکتفا نمی کنند.

تعریف:

-گراندد تئوری یک روش پژوهشی استقرایی و اکتشافی است که به پژوهشگران در حوزه های موضوعی گوناگون امکان می دهد تا به جای اتکا به تئوری های موجود، خود به تدوین تئوری اقدام کند.

-این روش در مواردی کاربرد دارد که دانش ما در آن زمینه ها محدود است. گراندد تئوری نه برای آزمون فرضیه که روشی برای تولید آن است.

žفرایند ساخت یک نظریه مدون از طریق گردآوری سازمان یافته داده ها و تحلیل استقرایی آنها برای پاسخ گویی به پرسش های نوین آن دسته از پژوهش های کیفی  است که فاقد مبانی نظری کافی در زمینه مورد مطالعه هستند” (منصوریان، ۱۳۸۶)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.