فایل پاورپوینت مکانیزم پله برقی

فایل پاورپوینت مکانیزم پله برقی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
816KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
400 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل پاورپوینت مکانیزم پله برقی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت مکانیزم پله برقی می باشد. این فایل شامل ۲۱ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت مکانیزم پله برقی

با گسترش شهرها نیاز به استفاده از وسایل جابه‌جایی عمومی روز به روز بیشتر شده

از جمله مهمترین سیستم‌هایی که هر روز در اماکن عمومی نظیر ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های بزرگ، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و… با آنها سر و کار داریم، پله‌‌برقی‌ها هستند.

سازه پله‌برقی معمولاً به صورت یک پارچه ساخته می‌­شود (شکل ۱). تیرهای اصلی نگهدارنده از دو نوع پروفیل قوطی یا نبشی (L) ساخته می‌شود که با ستون‌های عمودی و مورب یک سازه جوشکاری شده یکپـارچه را به وجـود می‌آورند، این سازه پس از جوشکاری با عملیات حرارتی تنش گیری شده و رنگ آمیزی می‌شود. سازههایی که از پروفیل‌های توخالی (قوطی) ساخته می‌‌شوند سبک­تر می‌­باشند و وزن کمتری به سازه ساختمان وارد ‌می‌کنند.

موتور پله ­برقی (Drive Motor):

موتور پله‌برقی نیز همانند موتورهای معمول آسانسور از نوع سه فاز – متناوب می‌باشند این نوع موتورها عموماً دارای ۴ قطب و تک سرعته می‌باشند، بعضی از سازندگان از موتورهای ۶ قطب نیز استفاده می کنند.

نکتـه: محل قرارگیری موتور و گیربکس در اکثر مواقع در قسمت بالایی پله‌برقی می‌باشد.

عموماً سه دسته گیربکس در پله برقی‌ها به کار می‌رود:

۱-چرخ‌دنده ساده (Spur gear): که به وسیله زنجیر ،محورهای دستگیره و پله را به حرکت در می‌آورد.

۲-چرخ و پیچ حلزون (Worm gear): در این نوع که بیشترین مصرف را دارد حرکت توسط زنجیر به محورهای دستگیره و پله انتقال می‌یابد.

۳-  چرخ‌دنده خورشیدی یا سیاره ای (Planetary gear): این نوع گیربکس که راندمان بالایی دارد انتقال حرکت به محور زنجیر و محور دستگیره توسط چرخدنده انجام می‌شود و همواره سرعت خطی حرکت دستگیره و پله یکسان است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.