واژه نامه تخصصی مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی

واژه نامه تخصصی مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
681KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
500 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

واژه نامه تخصصی مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر واژه نامه تخصصی مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی تالیف دکتر بهزاد خدا کرمی می باشد .این فایل شامل لغات تخصصی مطرح شده در کنکور کارشناسی ارشد ۱۰ سال اخیر و دروس اصلی مهندسی شیمی در ۹۷ صفحه قابل استفاده در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی و درس زبان تخصصی مهندسی شیمی ۹۷ صفحه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

واژه نامه تخصصی مهندسی شیمی و مهندسی بیو تکنولوژی

واژهٔ زیست‌فناوری یا بیوتکنولوژی (به فرانسوی: Biotechnologie، بیوتکنولوژی)(به انگلیسی: Biotechnology، بایوتکنالوجی) به مفهوم استفاده از سیستم‌های زنده و جانداران برای توسعه یا تولید محصولات یا هر گونه کاربرد فناورانه که از سیستم‌های زیستی، جانداران یا مشتقات آن استفاده می‌کند تا محصولات یا فرآیندهای خاصی را ایجاد یا اصلاح نماید، به‌کار برده‌شد. به‌طور کلی هر گونه کنش هوشمندانه بشر در آفرینش، بهبود و عرضه فراورده‌های گوناگون با استفاده از جانداران، به ویژه از راه دستکاری آن‌ها در سطح مولکولی در حوزه این مهم‌ترین، پاک‌ترین و اقتصادی‌ترین فناوری حاضر یعنی زیست‌فناوری، قرار می‌گیرد. نام این دانش از این رو در ایران با نام «بیوتکنولوژی» شناخته می‌شود که تقریباً در همه کشورهای جهان با همین نام شناخته می‌شود.

مهندسی شیمی (به انگلیسی: Chemical engineering) شاخه‌ای از علوم مهندسی است که با طراحی، ساخت و بهره‌برداری از فرایندها و کارخانجات مرتبط با صنایع شیمیایی درگیر است. منظور از صنایع شیمیایی آن دسته از صنایع هستند که در آن‌ها تغییری شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیک مواد خام را به محصولات با ارزش صنعتی تبدیل می‌کنند. حیطه اصلی مطالعات یک مهندس شیمی بر سه بخش، اختلاط، مهندسی واکنش و جداسازی دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.