پروتکل درمانی وسواس با رویکرد شناختی -رفتاری (رفتاردرمانی دیالکتیکی)

 پروتکل درمانی وسواس با رویکرد شناختی -رفتاری (رفتاردرمانی دیالکتیکی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
598 بازدید
8,000 تومان 5,800 تومان٪28 تخفیف

 پروتکل درمانی وسواس با رویکرد شناختی -رفتاری (رفتاردرمانی دیالکتیکی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه  پروتکل درمانی وسواس با رویکرد شناختی -رفتاری (رفتاردرمانی دیالکتیکی) می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

 پروتکل درمانی وسواس با رویکرد شناختی -رفتاری (رفتاردرمانی دیالکتیکی)

اختلال وسواس اجباری ن OCD : Obsessive Compulsive Disorder

ویژ ی ا صلی اختلال و سواس بی اختیاری OCD وجود و سواس های فکری یا عملی یا هر دو آنها ست شخیص OCD به ظاهر کاری آ سان و ساده به نظر می آید. با این حال، تشخیص OCD ممکن است کار چالش انگیز و سختی باشد، زیرا بعضیی از ویژگی های آن با ویژگی های دیگر اختلال ها همپوشی دارد، از جمله با اختلال هایی مانند تیک ،اختلال های کنترل تکانه، اختلال شخصیتی وسواسی ،اختلال جسمانی شکل ،اختلال اضطراب فراگیر ،هراس ها اختلال های خوردن، اختلال های روان پریشی و افسردگی .

تعریفی که در DSM-IV-TR۲۰۰۰ برای وسواس ارائه شده عبارت است از:

فکر، تصور یا تکانه تکراری که حالتی مزاحم ،نا مناسب یا ناراحت کننده داشته باشد. و فرد سعی کند آن را از طریق افکار یا اعمال دیگری مانند یک تکانه (فراموش کرده، واپس بزند یا خنثی کند.

بر اساس ملاکهای تشخیصی رسمی، افکار وسواسی نگرانی ها و ناراهتی های افراطی در زمینه مسائل و مشکلات زندگی نیستند. و فرد باید بداندکه این افکار ،تصورات یا تکانه ها محصول و زاییده ذهن خودش است .

“عمل و سوا سی ” به رفتار یا عمل ذهنی تکراری فته می شود که فرد درپا سخ به و سواس فکری به آن د س می زند یا مطابق با قواعد سخت ، غیرقابل انعطاف و خاصی آن را انجام می دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.