تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر

تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
589 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

دانلود فایل جامع pdf تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه ودر غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

سطوح تفسیر ۵ گانه وکسلر

سطح ۱ – هوشبهر مقیاس کلی :

  •      برای ارزشیابی سایر توانایی های شناختی ، پایه و بافت کلی را فراهم می کند .
  •     معمولا تنها نمره ای است که بیشترین اعتبار و روایی را دارد .
  •     موقعیت نسبی شخص را با همسالانش به دست می دهد .
  •     یک برآورد کلی از توانایی های ذهنی او در اختیار می گذارد .

سطح ۲ الف : هوشبهرهای کلامی و عملی :

  •      بررسی هوشبهرهای کلامی و عملی ، و برسسی تفاوت نسبی بین آنها مهم است .
  •     تفاوت ممکن است صرفا بیانگر اطلاعات سودمند باشد و الزاما نشانه ای از بیماری پنهان نیست .
  •    در مواردی که تفاوت نمره ها ۲۵ یا بالاتر باشد احتمال آسیب مغزی بیشتر است
  •      هرگونه تفسیر در مورد تفاوت نمره های آزمودنی در هوشبهر های کلامی و عملی باید با در نظر گرفتن و توجه به وضعیت جمعیت شناختی وی صورت گیرد .

سطح ۲ ب  : هوشبهرهای کلامی و عملی

  •      معانی وابسته به نمره های عامل مورد توجه قرار گیرد .
  •      عامل آزادی از حواسپرتی (در مقیاس کودکان ) شامل محاسبه عددی ، فراخنای ارقام و رمز گردانی  می باشد .
  •      رهایی از حواسپرتی با تمرکز ، توجه و حافظه همبستگی نشان داده است .
  •      پایین بودن نمره عامل رهایی از حواسپرتی ممکن است کاهش عملکرد آزمودنی در سایر حوزه ها را سبب شود ، لذا در برآورد قابلیت کلی شخص این نکته را باید مورد توجه قرار داد .

سطح ۳: تغییرپذیری خرده آزمون های درون مقیاس ها

  •      بررسی میزان انحراف هریک از خرده آزمون ها از میانگین مقیاس های کلامی یا عملی و مقایسه بین خرده آزمون های مختلف است .
  •     نتیجه کار باید به توصیف نسبی درمورد نقاط قوت و ضعف شناختی آزمودنی بینجامد .
  •      متخصص بالینی باید تعیین کند کدام دلایل در تفاوت عملکرد آزمودنی ها درست تر و دقیق تر است .
  •     با در نظر گرفتن مهارت هایی که به وسیله هر خرده آزمون اندازه گیری می شود و با مشاهده دقیق رفتار آزمودنی و آزمون حدود توانایی های آزمودنی بررسی می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.