جزوه مداخلات پرستاری در دارو درمانی (۲) داروهای ترالی CPR

جزوه مداخلات پرستاری در دارو درمانی (۲) داروهای ترالی CPR
نوع فایل
pdf
حجم فایل
147KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
513 بازدید
9,000 تومان 6,800 تومان٪24 تخفیف

جزوه مداخلات پرستاری در دارو درمانی (۲) داروهای ترالی CPR

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه مداخلات پرستاری در دارو درمانی (۲) داروهای ترالی CPR می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مداخلات پرستاری در دارو درمانی (۲) داروهای ترالی CPR

اکسیژن Oxygen
بدلیل اهمیت اکسیژن درCPR آن را بعنوان یکی از داروهای CPR می دا نند.
در حالت طبیعی ، هوای بازدمی تنها شامل ۱۶ تا ۱۷ درصد اکسیژن دارد.تنفس دهان به دهان می تواند فشار اکسیژن آلوئولی را در حدود ۸۰ میلی مترجیوه حفظ کند. اما این فشار قادر به اکسیژنه کردن کامل خون وریدی نیست. بعلاوه برون ده قلبی پایین ناشی از ماساژ خارجی قلب ، ایجاد شنت راست به چپ و نیز گاهی حضور مشکلات ریوی نظیر ادم ریه ، منجر به افت شدید فشار اکسیژن شریانی می گردد.

بنابراین در طول مدت CPR تا حد امکان باید از بالاترین درصد اکسیژن تجویزی (ایده آل ۱۰۰ درصد) برای تهویه بیمار استفاده نمود. بدین ترتیب با افزایش غلظت اکسیژن شریانی ،اکسیژناسیون بافتی نیز بهبود مییابد.

موارد مصرف :
اکسیژن باید در تمام بیماران مبتلا به درد قفسه سینه حاد، هایپوکسی به هر علت و ایست قلبی ریوی مورد استفاده قرار گیرد.

مقدار مصرف: در بیمار مبتلا به ایست قلبی ریوی ، اکسیژن باید از طریق آمبوبگ متصل به اکسیژن و یا دستگاه ونتیلاتور تجویز گردد. قطع اکسیژن حین CPR می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر مغزی شود. بنابراین باید از تداوم جریان اکسیژن اطمینان حاصل کرد.

اپی نفرین : مهمترین و اولین دارو در CPR احیای قلبی و ریوی ) است که مستقیماً سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند و با تحریک گیرنده های آلفا و بتا آدر نرژیک سیستم عصبی سمپاتیک باعث :
افزایش ضربان قلب ، افزایش قدرت انقباضی قلب، افزایش انقباض عروق محیطی ، افزایش فشار خون ، افزایش جریان خون کرونر و مغز و در نتیجه افزایش پرفوزیون بافتی می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.