جزوه ۱۰۰ نکته مهم روان شناسی عمومی (همراه کنکور)

جزوه ۱۰۰ نکته مهم روان شناسی عمومی (همراه کنکور)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
385 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

جزوه ۱۰۰ نکته مهم روان شناسی عمومی (همراه کنکور)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ۱۰۰ نکته مهم روان شناسی عمومی (همراه کنکور) می باشد. این فایل شامل ۱۷صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 جزوه ۱۰۰ نکته مهم روان شناسی عمومی (همراه کنکور)

نکته مهم ۱
آغاز روانشناسی علمی مقارن است با تاسیس نخستین آزمایشگاه روانشناسی توسط ویلهلم وونت در دانشگاه لایپزیک آلمان در سال ۱۸۷۹ . روش وونت روش درون نگری بود. درون نگری یعنی مشاهده و ثبت ماهیت ادارکها، اندیشه ها و احساس های شخص توسط خودش.

نکته مهم ۲
رویکرد ساختگرایی: منظور از رویکرد ساخت گرایی تحلیل ساختارهای ذهنی است.این رویکرد ماهیت تحلیلی د ارد. پیشگام اصلی رویکرد ساختگرایی ای.بی.تیچنر است.

نکته مهم ۳
رویکرد کارکردگرایی: منظور از کارکردگرایی این که است که ذهن چگونه کار می کند که جاندار موفق به انطباق و سازگاری با محیط و عمل در آن می شود. ویلیام جیمز پیشگام اصلی این رویکرد است.

نکته مهم ۴
رویکرد رفتارگرایی: رویکرد رفتارگرایی بر مطالعه ی علمی پاسخ های رفتاری قابل مشاهده و تعیین کننده های محیطی آنها تأکید دارد. به عبارت دیگر رویکرد رفتاری بر آن دسته از تعاملات مان با محیط تمرکز دارد که قابل مشاهده و اندازه گیری هستند. بنیان گذار رفتارگرایی جان.بی واتسون است.
نکته مهم ۵
نظریه شناختی اجتماعی: آلبرت بندورا این نظریه را مطرح کرده است.بندورا از رفتارگراهای معاصر است که عقیده داشت علاوه بر شرایط محیطی، نحوه اصلاح تأثیرات محیط بر رفتار توسط افکار هم رفتار را تعیین میکند. به نظر بندورا، تقلید یکی از اصلیترین روشهای ما برای یادگیری است و ما برای بازتولید رفتار یک الگو باید اطلاعات را وارد حافظه و در حافظه ذخیره کنیم که این یک فرایند ذهنی (شناختی) است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.