خلاصه کتاب زیست شناسی جانوری مؤلف: دکتر عبدالمجید حاجیمرادلو

خلاصه کتاب زیست شناسی جانوری مؤلف: دکتر عبدالمجید حاجیمرادلو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
573 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

خلاصه کتاب زیست شناسی جانوری مؤلف: دکتر عبدالمجید حاجیمرادلو

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضرpdf پاورپوینت خلاصه کتاب زیست شناسی جانوری مؤلف: دکتر عبدالمجید حاجیمرادلو می باشد. این فایل شامل ۳۶۹ صفحه خلاصه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب زیست شناسی جانوری مؤلف: دکتر عبدالمجید حاجیمرادلو

پیشگفتار:
ھدف نھایی این درس اشنایی با ماده، حیات و منشأ حیات و عناصر و مولکولھای مختلف سازنده سلول و موجودات زنده، تاکسونومی یا طبقهبندی موجودات زنده و گروھھای مختلف جانوران از پروتوزوآ تا خارپوستان از یکدیگر از نظر طرز زندگی و ساختمان بدنی است.

زمینه علمی
بررسی و شناخت موجودات زنده، موضوع دانش زیست شناسی است.
مطالعه زیست شناسی با دو پرسش آغاز میشود:
الف: علم چیست؟
ب: “جاندار“ چه ویژگیھایی دارد؟
از زمان گالیله ھر چیزی بر روشھای علمی منطبق باشد “علم” نامید می شود. دانشمندان میکوشند با استفاده از چند گام مربوط به ھم به نام روش علمی مسایل علمی را حل کنند.

ماده و حیات

موجودات زنده از قوانین فیزیکی و شیمیایی تبعیت می‌کنند.زنده بودنشان بخاطر غیر عادی بودن ماده سازنده انهاست برای شناخت این سازمان یافتگی غیرعادی، مطالعه شیمی حیات ضرورت دارد.

تمام مواد موجود در جهان از ساختار های اصلی یا عناصر ساخته شده اند. هر عنصر به وسیلۀ یک یا دو حرف که از الفبا انگلیسی و یا لاتین مشتق شده است مشخص می‌شود. هر عنصر از واحدهای بی‌نهایت کوچکی به نام اتم تشکیل شده است.

پیوند یونی یا الکترووالانسی

در این روش تمایل عناصر به این است که با کامل کردن لایۀ خارجی خود به ثبات برسند. الکترونهای لایۀ خارجی از صفر تا هشت الکترون متغیر است. چنانچه لایۀ خارجی صفر یا هشت باشد عنصر از نظر شیمیایی غیرفعال است. ترکیباتی که از انتقالات الکترونی و کشش متقابل یونهای حاصل پدیدار می‌شود ترکیبات یونی نام دارند. پیوندهایی شیمیایی موجود در

ترکیبات یونی از نوع پیوندهای یونی یا پیوندهای الکترووالانسی هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.