فایل جزوه آموزشی معرفی ابزارهای جراحی لوزه

فایل جزوه آموزشی معرفی ابزارهای جراحی لوزه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
378KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
507 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

فایل جزوه آموزشی معرفی ابزارهای جراحی لوزه

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه آموزشی معرفی ابزارهای جراحی لوزه می باشد. این فایل شامل ۲۶ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه آموزشی معرفی ابزارهای جراحی لوزه

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

بادامک‌برداری (لوزه‌برداری) یا تانسیلکتومی (به انگلیسی: Tonsillectomy) نام نوعی جراحی گوش حلق بینی می‌باشد که در آن اقدام به برداشتن لوزه‌ها می‌شود. این عمل جراحی حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد که به‌طور سنتی با حذف دو لوزه موجود در کناره حلق به انجام می‌رسد.
این عمل در پاسخ به وقوع مکرر التهاب لوزه، جراحی درمانی آپنه انسدادی خواب، انسداد راه‌های هوایی یا آبسه دور لوزه انجام می‌شود.

در کودکان لوزه سوم نیز همراه با این عمل جراحی برداشته می‌شود که به آن آدنوئیدکتومی (Adenoidectomy) و در صورتی که همراه با برداشتن لوزه باشد به آن تانسیلوآدنوئیدکتومی (Tonsilloadenoidectomy) گفته می‌شود.

تانسیلکتومی زمانی برای بیمار کاربرد دارد که وی سابقه تجربه عفونت‌های مکرر لوزه را داشته باشد. دفعات التهاب باید بیش از سه بار باشد.
یک بار التهاب به عفونت لوزه برای انجام این عمل جراحی کافی نیست. مطابق با دستورالعمل‌های آکادمی آمریکایی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن (AAO-HNS) در سال ۲۰۱۲، تانسیلکتومی در موارد زیر اندیکاسیون دارد: عفونت مکرر لوزه با تعداد دفعات ۷ بار در سال گذشته، حداقل ۵ بار در هر سال به مدت ۲ سال یا حداقل ۳ بار در هر سال به مدت ۳ سال، که به صورت مستندات در پرونده‌های پزشکی بیمار موجود باشد یا یک یا بیشتراز موارد زیر باشد: دمای بیشتر از ۳۸٫۳ درجه، آدنوپاتی گردن، ترشحات لوزه یا مثبت شدن آزمون برای گروه A استرپتوکوک بتا همولیتیک.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.