فایل جزوه مهمترین محیط های کشت در میکروبیولوژی

فایل جزوه مهمترین محیط های کشت در میکروبیولوژی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
561 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه مهمترین محیط های کشت در میکروبیولوژی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه مهمترین محیط های کشت در میکروبیولوژی می باشد. این فایل شامل ۳۳ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه مهمترین محیط های کشت در میکروبیولوژی

محیط های کشت
کشت و تکثیر باکتریها در محیط های مصنوعی از مهمترین روش های تشخیصی در باکتر ی شناسی است . برای کشت موفک باید شرایط مناسب برای رشد باکتری فراهم گردد. ازجمله این شرایط مواد غذایی- حرارت-رطوبت کافی- نمک- PH مناسب- حضور یاعدم حضور اکسیژن می باشد. محیط های کشت را متناسب با نوع آزمایش می توان به دو صورت مایع و جامد تهیه کرد.

محیط کشت مایع :

محیط های مایع به علت نداشتن آگار در ترکیب خود به صورت جامد در نیامده و متناسب با نوع میکروارگانیسم و آزمایشهای مورد نظر می توان آنها را در لوله های آزمایش ارلن مایر و یا ظروف دیگر مورد استفاده قرار داد.

۴.محیط کشت جامد :

محیط های جامد به علت دارا بودن آگاردر ترکیب خود به صورت جامد بوده و متناسب با میکروارگانیسم ها و آزمایش های مورد نظر می توان آنها را در لوله – ظروف پتری) پلیت(و یا ظروف دیگر مورد استفاده قرار داد . البته محیط های نیمه جامد نیز وجود دارد.که میزان آگار آن نسبت به محیط های جامد کمتر است.

کشت های جامد در لوله را می توان به صورتهای زیر تهیه کرد :

۱. کشت های عممی Stab Cultures :

حدود ۵ الی ۱۱ میلی لیتر از محیط کشت را در لوله آزمایش ریخته و به طور عمودی می گذارند تا محیط بسته شود. سپس میکروارگانیسمها را توسط سوزن کشت)آنس( به طور عممی در مرکزاین محیط کشت می دهند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.