فایل جزوه هورمون های جنسی و تفسیر نتایج (۱)

فایل جزوه هورمون های جنسی و تفسیر نتایج (۱)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
312KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
405 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه هورمون های جنسی و تفسیر نتایج (۱)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه هورمون های جنسی و تفسیر نتایج (۱) می باشد. این فایل شامل ۴۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه هورمون های جنسی و تفسیر نتایج (۱)

قسمتی از متن فایل:

کلیات:
تخمدان ها غدد مترشحه اصلی جنسی در جنس مونث به حساب می آیند این غدد بعد از هفته ۹ حاملگی شروع به تمایز نموده در حین تکامل جنین خاموش و غیرفعال باقی می مانند.
دو عمل عمده گامتوژنز (گامت زایی) و استروئیدسازی بر عهده تخمدان هاست. از جمله مهمترین هورمون های استروئیدی تخمدان می توان به استروژن ها، پروژسترون ها و آندروژن ها که تحت تاثیر (LH) و هورمون لوتئیزان (FSH) گنادوتروپین های هیپوفیز قدامی یعنی هورمون محرک فولیکولی تنظیم می شوند، اشاره نمود. فولیکول تخمدانی (جسم زرد) حاوی سلولهای گرانولواز و سلول های زرده بوده، نقش محافظت و پرورش تخمک را برعهده دارد.

FSH و LH هر دو اثرات خود را طریق مکانیسم های واسطه ای cAMP اعمال می کنند. LHبر سلول های لایه داخلی اثر گذارده و بدینوسیله رشد سلولی و استروئیدسازی را تحریک می کند، در حالیکه FSH عمل آروماتیزاسیون آندروژن ها به استروژن ها در سلولهای گرانولوزا را تحت تاثیر قرارمی دهد.

استرادیول با فیدبک منفی بر روی هیپوتالاموس و هیپوفیز، ساخت و ترشح دو هورمون FSH و LH را کاهش می دهد. استروژن ها و پروژسترون ها در کبد به متابولیت های غیرفعال مبدل شده با سولفات و گلوکورونید کونژوگه شده، از طریق ادرار دفع می شوند. از متابولیت های عمده استرادیوال می توان به استروژن، استریول و متابولیت عمده پروژسترون یعنی پرگناندیول اشاره نمود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.