فایل خلاصه کتاب روان شناسی بالینی دکتر شاملو

فایل خلاصه کتاب روان شناسی بالینی دکتر شاملو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
687 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

خلاصه کتاب روان شناسی بالینی دکتر شاملو

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر فایل pdf خلاصه کتاب روان شناسی بالینی دکتر شاملو می باشد. این فایل شامل یازده فصل و ۹۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت word برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب روان شناسی بالینی دکتر شاملو

تکامل روانشناسی بالینی به سبب تأثیر عوامل متعدد صورت گرفت که بعضی از آنها خارج از حیطه روانشناسی بود. برای مثال، پیشرفتهای حاصله در بیولوژی، فلسفه، سیاست. تاریخ آن با تکامل روانشناسی مرضی آمیخته است و گذشته آن به زمان انسان اولیه می رسد.
روشهای مطالعه بیماریهای روانی موقعی نضج گرفت که مسئله بیماری روانی، از خرافات و عقاید ماوراء الطبیعه مجزا شد. تکامل روانشناسی بالینی، بستگی زیادی به پیدایش وسایل و ابزار برای مشاهده و اندازه گیری داشت.
-۱ روانشناسی مرضی
بشر اوّلیه، امراض روانی را پدیده ای ماوراء الطبیعه می دانست. روشهای درمان این گونه بیماران که تصور میشد دچار “جن زدگی” و ارواح خبیثه شده باشند، عبارت بود از سوراخ کردن جمجمه به منظور آزاد کردن روح پلید و …

در قرون ششم و هفتم قبل از میلاد، فیلسوفانی از قبیل طالس، اناکسیمنز، هراکلیتوس، اناکساگوراس و دماکریتوس در مورد چگونگی طبیعت بشر و جهان، فرضیاتی عرضه کردند. کمی بعد از آن،بقراط ) ۱۶۴ تا ۹۷۴ قبل از میلاد(در زمینه علم پزشکی تئوریهایی ارائه داد که بسیار نو و پیشرفته بود و بعدها اساس این علم قرار گرفت.

به نظر او مرکز تمام فعالیتهای بشر مغز است و هر گونه اختلالاتی در آن، سبب بروز امراض روانی می شود.

در زمان حکم فرمایی امپراطوری رم، قبل از ظهور مسیحیت، داشمندانی چند مانند آریتوس و سورانوس در پیشرفت علم و کشف ماهیت امراض روانی تلاش بسیار کردند. عقاید پیشرفته و روشنفکرانه بقراط، گالن و همکاران آنها، قرنها در خفا ماند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.