فایل پاورپوینت نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر

فایل پاورپوینت نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
700KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
528 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر 

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر B.F.Skiner درس نظریه های یادگیری رشته روان شناسی تربیتی می باشد. این فایل شامل ۲۲ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر B.F.Skiner

قسمتی از متن فایل:

بوروس فردریک اسکینر (۱۹۹۰ – ۱۹۰۴) در شهر سوسکوهانا واقع در ایالت پنسلیوانیا متولد شد. با نفوذترین روانشناسی معاصر لبورت .اخذ مدرک دکترا از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۳۱ .ابتدا علاقمند به نویسندگی بود اما در این کار مایوس شد. اسکینر در طول سالیان عمر خود یک نویسنده پر کار بود. امروزه رویکرد تغییر رفتار بر پایه اندیشه های اسکینر درست شده است.

نظریه او اثربخش ترین و پرکاربردترین روش برخورد با کودکان در خود مانده (اوتستیک) و عقب مانده در امده است. روشهای او در درمان مشکلات لکنت زبان، خوبی ها (اختلال های خوردن، رفتار بسیوتیک (روان پریشی) با موفقیت به کار گرفته شده است.

اختراعات او شامل ماشین یادگیری، جعبه اسکینر. معروفترین روان شناس در حوزه یادگیری از نوعی شرطی شدن (تداعی گرا) است. به روش هایی تاکید داشت که قابل مشاهده باشند. رویدادهای ذهنی و شناختی نظیراراده، احساس، شناخت غریزه و … را قبول ندارد.

نظزیه اسکینر:

یکی از بزرگترین رفتار گرایان معاصر بود که رفتار و شخصیت انسان عمدتاً براساس یادگیری بوجود می آیند و تغییر می کنند.

پس شناخت با کشف قوانین یادگیری، کلید شناخت رفتار انسان است با شناخت این قوانین می توان رفتار انسان را توصیف، توجیه، پیش بینی و کنترل کرد و حتی آن را تغییر داد.

اسکینر با سایر نظریه پردازان شخصیت از این لحاظ که وجد یک جوهر مستقل به نام شخصیت را انکار می کرد و علل رفتار را در بیرون از جاندار جستجو می کرد تفاوت دارد. همچنین او تحقیقات خود را کاملاً عینی، علمی، آزمایشگاهی مبتنی ساخت.

اسکینر اعتقاد داشت که نه فرآیندهای ذهنی و نه فرآیندهای فیزیولوژیک که بطور آشکار قابل مشاهده نیستند و هیچ ارتباطی به علم ندارند و روان شناسی باید محدود به مطالعه رفتارهای آشکار فرد شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.