پاورپوینت معرفی گیاه سیاه دانه (سیاسۆنی )

 پاورپوینت معرفی گیاه سیاه دانه (سیاسۆنی )
نوع فایل
ppt
حجم فایل
611KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
595 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت معرفی گیاه سیاه دانه (سیاسۆنی )

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت معرفی گیاه سیاه دانه (سیاسۆنی ) رشته های کشاورزی و گیاه شناسی می باشد. این فایل شامل ۲۹ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 پاورپوینت معرفی گیاه سیاه دانه (سیاسۆنی )

گیاه علفی – یکساله – برگ‌ها ۲-۳ بار شانه‌ای منقسم با قطعات طویل – گل‌ها بدون مهمیز – گلپوش دوردیفی – گل‌ها منظم – کوتاه قد – پرچم‌ها متعدد و مارپیچی قرار می‌گیرند. گیاه دولپه‌ای

رنگ گل‌ها در یک گونه: سفید / صورتی / بنفش در زبان کردی به آن سیاسۆنی می گویند.

خصوصیات میوه:

برگه (فولیکول) درون میوه برگه بذر گیاه سیاه رنگ و دارای خاصیت دارویی و صنعتی است و زیادی آن ایجاد مسمومیت می‌کند. در رأس داسی شکل است .
روغن سیاه‌دانه به عنوان مرهم برای آکنه و ضایعات پوستی استفاده می‌شود.

دانه‌های Nigella sativa به عنوان سیاه‌دانه یا black cumin شناخته شده‌اند و در طب گیاهی کاربرد دارند. در آب وهوای سرد و معتدل می‌توان این گیاهان را یافت. سیاه‌دانه از جمله گیاهانی است که فواید درمانی گوناگونی برای آن بیان شده است.

در طی قرنها روغن و گیاه سیاه‌ دانه برای بالا بردن سطح سلامتی در آسیا و خاورمیانه و آفریقا استفاده شده است. خمیر black cumin (سیاه‌دانه) غذای محلی در آسیای میانه است که ازدانه‌های Nigella sativa (سیاه‌دانه) تولید می‌شود.
گیاهان دارویی به طور گسترده در طب سنتی به منظور جلوگیری از اثرات جانبی داروهای شیمیایی استفاده می‌شوند. به علاوه به عنوان داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌های حاد و نیز شرایط تدریجی استفاده شده است. دانه‌های Nigella sativa طیف گسترده‌ای از خواص پزشکی را دارا هستند که شامل موارد زیر است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.