دانلود تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)

دانلود تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
787KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
643 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی) از دکتر مژگان صلواتی متخصص روان شناسی بالینی می باشد .این فایل شامل ۵۱ صفحه تحقیق  بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

تحقیق درمان شناختی رفتاری(نظریه ، آسیب شناسی)

تعریف درمانی شناختی رفتاری

رفتار درمانی شناختی نوعی روش روان‌ درمانی است.

که تمرکزش بر تأثیر باورها، تفکرات و نگرش‌های فرد بر احساسات و رفتارهای اوست.

هدف از رفتار درمانی شناختی این است که به شما آموزش دهد

چگونه در طول زندگی‌تان فعالانه با مشکلات یا اتفاقات مختلف مواجه شوید و آنها را پشت سر بگذارید.
یکی از اساسی‌ترین اصول رفتار درمانی شناختی این است

که افکار غیر واقعی و غیر منطقی و دقیق‌تر بگوییم افکار تحریف‌ شده‌‌ی شما، باعث ایجاد ناراحتی و رفتارهای دردرسرساز می‌شوند. در عوض با تفکرات معقول و مبتنی بر واقعیت‌های عینی زندگی، می‌توانید نه تنها اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب را از خود دور کنید، بلکه در سخت‌ترین چالش‌های زندگی واکنش مناسب نشان دهید.

درمان شناختی رفتاری چگونه عمل می‌کند؟

هدف اصلی رفتار درمانی شناختی این است که با تغییر و اصلاح شیوه‌ی تفکر و رفتار، احساسات فرد را تغییر دهد. رفتار درمانی شناختی می‌تواند به مردم برای حل مشکلات پزشکی، اجتماعی، شغلی و
عاطفی‌شان کمک کند. بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف شیوه‌های قدیمی روان‌ درمانی، ربط دادن اتفاقات دوران کودکی با مشکلات حال حاضر افراد بود، ولی در رفتار درمانی شناختی به «اینجا و اکنون» می‌پردازیم.

رفتار درمانی شناختی در حقیقت روشی برای کشف این واقعیت اساسی است که حوادث، رویدادها و مشکلات نیستند که باعث ایجاد اختلالات احساسی و ناراحتی‌های متعدد ما می‌شوند بلکه معنایی که ما به این رویدادها و مشکلات بار می‌کنیم چنین احساساتی را در ما به وجود می‌آورد.تحریف واقعیت و افکار غیرمنطقی منجر به رفتارهای مشکل‌ساز و اختلال در عملکرد ما می‌شوند. شناخت افکار معیوب، اصلاح باورهای ناکارآمد و افزایش کیفیت روابط عمومی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های شایع روانی را مانند اضطراب، افسردگی و اختلالات هراس درمان کند

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.