فایل جزوه قوانین مالیاتی و املاک

فایل جزوه قوانین مالیاتی و املاک
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
437 بازدید
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه قوانین مالیاتی و املاک

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf پاورپوینت جزوه قوانین مالیاتی و املاک می باشد. این فایل شامل ۷۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل جزوه قوانین مالیاتی و املاک

ماده ۵۲ قانون مالیاتهای مستقیم : درآمد شخص حقیقی یا حقوقی ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در ایران پس از کسر معافیت های مقرر در این قانون مشمول مالیات بر درآمد املاک می باشد.

۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم: درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجاره واگذار می گردد عبارت است:

از کل مال الاجاره، اعم از نقدی و غیرنقدی، پس از کسر بیست و پنج درصد )% ۲۵ ( بابت هزین هها و استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره .

۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم: درآمد مشمول مالیات در مورد اجاره دست اول املاک مورد وقف یا حبس بر اساس این ماده محاسبه خواهد شد.

۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم:  در رهن تصرف ، راهن طبق مقررات این فصل مشمول مالیات خواهد بود.
طبق دادنامه ۱۷۸۱ دیوان عدالت اداری مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ به مبلغ رهن) ودیعه مستاجر( ضریبی بابت افزایش اجاره تعلق نمی گیرد.

۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم: هرگاه موجر مالک نباشد، درآمد مشمول مالیات وی عبارت است از مابه التفاوت اجاره دریافتی و پرداختی بابت ملک مورد اجاره.

ماده ۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم: حکم این ماده در مورد خانه های سازمانی متعلق به اشخاص حقوقی درصورتی که مالیات آنها طبق دفاتر قانونی تشخیص شود جاری نخواهد بود.

ماده ۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم: تبصره ۱ محل سکونت پدر یا مادر یا همسر یا فرزند یا اجداد و همچنین محل سکونت افراد تحت تکفل مالک اجاری تلقی نمی شود مگر اینکه به موجب اسناد و مدارک ثابت گردد
که اجاره پرداخت می شود. درصورتی که چند واحد مسکونی محل سکونت مالک و یا افراد مزبور باشد یک واحد برای سکونت مالک و یک واحد مسکونی برای هر یک از افراد مذکور به انتخاب مالک ازشمول مالیات موضوع این بخش خارج خواهد بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.