فایل پاورپوینت تحلیل دانشگاه جندی شاپور

فایل پاورپوینت تحلیل دانشگاه جندی شاپور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
195KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
532 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل پاورپوینت تحلیل دانشگاه جندی شاپور

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت تحلیل دانشگاه جندی شاپور می باشد. این فایل شامل ۴۳ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت تحلیل دانشگاه جندی شاپور

جندی شاپور در گذر تاریخ

از آنجا که استان خوزستان با داشتن قدمتی چند هزار ساله ، مهد تمدن های متعدد بوده است،بنظرمیرسد برای اهالی این استان و ساکنین و شاغلین این منطقه و نیز کسانی که بنوعی در ارتباط با این استان هستند ضروری است با مکان های مهم باستانی و تاریخی و تأثیرات علمی و فنی این مکانها و به  تبعیت از آن شناسائی دانشمندان و خدمتگزاران به دنیای علم و فن آشنا شوند.

بدین لحاظ و به دلایل دیگر،بر آنیم که این مکان ها را اگر چه بصورت اجمالی به خوانندگان گرامی معرفی نماییم.

اولین مکان باستانی که در نظر گرفته شده است شهر جندی شاپور در نزدیکی دزفول می باشد. این شهر از نظر لغوی بمعنای پادگان نظامی و یا اردوگاه نظامی است که توسط شاپور ساسانی ساخته شده است و اکنون جزچند تپه حفاری نشده،چیزی از آن باقی نمانده است. گویند بر سر در آن نوشته بود: «دانش و فضیلت برتر از بازو و شمشیر است»

تحقیقات نشان می دهد که سیر تاریخی مطالعه تعلیم و تربیت جهان با اندک تفاوت زمانی انجام می شود.تمدن های بزرگ چین، هند، یونان، روم و ایران هر یک در دوره ای از تاریخ به لحاظ فرهنگی بر دیگری تاثیر گذاشته است.

منظور از دوره باستان در ایران از زمان پیدایش خط و شروع تاریخ نگاری تا طلوع اسلام و پایان حاکمیت دولت ساسانیان می باشد. اولین و رسمی ترین تعلیم و تربیت در ایران باستان آموزش دینی و اخلاقی بود که عمدتا در مراکز مذهبی تعلیم داده می شد.مثلا در«دوره ی هخامنشیان در خانواده، آتشکده و آموزشگاه های درباری و در زمان ساسانیان، دبستان و دانشگاهها هم بر آنها افزوده شد، زیرا می خواستند خدمتگزاران صدیق و لایقی برای اداره ی مملکت ربیت کنند تا بتوانند از صفات این افراد به نفع سلطه ی خود استفاده کنند.»

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.