پاورپوینت مدیریت منابع انسانی :مدیریت تعارض و بحران

پاورپوینت مدیریت منابع انسانی :مدیریت تعارض و بحران
نوع فایل
PPT
حجم فایل
257kB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
653 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

پاورپوینت مدیریت منابع انسانی :مدیریت تعارض و بحران

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل پاورپوینت مدیریت منابع انسانی :مدیریت تعارض و بحران می باشد .این فایل شامل 18 اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت مدیریت منابع انسانی :مدیریت تعارض و بحران

آشنایی با موضوع

مدیریت‌ تعارض‌ عمل‌ شناسایی‌ و اداره‌ تعارض‌ با یک‌ شیوه‌ معقول‌،عادلانه‌ و کاراست‌ .به تعبیری دیگر مدیریت تعارض عبارت است از شناخت و بررسی تضادها در یک موقعیت معقول و قابل پیش بینی ، بصورت منصفانه و به روش موثر.

تعارض‌ جزئی‌ طبیعی‌ و عادی‌ از زندگی‌ روزمره‌ ما و واقعیتی‌ است‌ که‌ بشر در طول‌ تاریخ‌ با آن‌ آشنا بوده‌ ولی‌ متأسفانه‌ به‌ دلیل‌ عدم‌ مدیریت‌ صحیح‌،بیشتر به‌ ستیزه‌ جویی‌ مبدل‌ شده‌ است‌.لذا امروز افراد پیشینه‌ ناخوشایندی‌ از آن‌ دارند و به‌ تعارض‌ به‌ عنوان‌ یک‌ پدیده‌ منفی‌ نگاه‌ می‌کنند. نکته‌ مهم‌ در اینجا این‌ است‌ که‌ هر چند تعارض‌ امری‌ اجتناب‌ ناپذیر است‌ و به‌ دلیل‌ متفاوت‌ بودن‌ اهداف‌، ارزشها و عقاید به‌ وجود می‌آید، ولی‌ می‌توان‌ آن‌ را هدایت‌ و به‌ حداقل‌ رساند و حل‌ کرد لذا آگاهی‌ از دانش‌ و مهارتهای‌ مدیریت‌ تعارض‌ به‌ منظور استفاده‌ از آن‌ امری‌ ضروری‌ به‌ نظر می‌رسد بنابراین می توان گفت مدیریت‌ تعارض‌ شیوه‌ای ‌است‌ که‌ تعارضهای‌ سازمانی‌ را در خدمت‌ اهداف‌ سازمان‌ قرار می‌دهد و از جنبه‌ غیرکارکردی‌ آن‌ می‌کاهد و به‌ جنبه‌های‌ کارکردی‌ آن‌ می‌افزاید.

موقعیت های مدیریت تعارض

۱- موقعیت برد- برد

۲- موقعیت برد- باخت

۳- موقعیت باخت- باخت

روش های مهم مدیریت تعارض

۱- شیوه اجتناب و عدم جبهه گیری         ۲- مذاکره                            ۳-استفاده از قدرت                      ۴- ایجاد دشمن مشترک

۵- روش گذشت                       ۶- جابجایی طرفین                        ۷- تغییر روابط انسانی               ۸-اهداف مشترک

۹- ارجاع سلسله مراتبی            ۹- ضربه گیری یا استفاده از متخصص روابط انسانی                      ۱۰- استفاده از روابط غیررسمی     ۱۱-مشاوره

۱۲- هوشیاری در برابر شایعه

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.