جزوه اورژانس های تروما فصل دوازدهم اداره مصدومین تروما به شکم و لگن

جزوه اورژانس های تروما فصل دوازدهم اداره مصدومین تروما به شکم و لگن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
392 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

جزوه اورژانس های تروما فصل دوازدهم اداره مصدومین تروما به شکم و لگن

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه اورژانس های تروما فصل دوازدهم اداره مصدومین تروما به شکم و لگن می باشد. این فایل شامل ۴۴ صفحه  جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید..

جزوه اورژانس های تروما فصل دوازدهم اداره مصدومین تروما به شکم و لگن

آسیب های شکمی یکی از مهمترین علل مرگ در مصدومان ترومایی می باشند. در مواجه با چنین مصدومانی باید از یکسری علائم نشان دهنده آسیب داخل شکمی، خونریزی داخل شکمی و شوک اطمینان حاصل کرد.

در برخی موارد هیچ گونه علامت خارجی آسیب شکمی وجود ندارد ولی آسیب عمده داخل شکمی رخ داده است. مرگ زود هنگام ممکن است به علت خونریزی ناشی از ترومای نافذ یا بلانت روی بدهد. هر چند در ظاهر آسیبهای نافذ شکمی زودتر قابل تشخیص می باشد ولی هر دو می توانند به خطرات تهدید کننده حیات فرد منجر شوند.

در تروماهای شکم و لگن، فقدان علائم و نشانه های موضعی به منزله نبود آسیب شکمی نیست، مخصوصا در مصدومی که سطح هوشیاریش به علت مصرف الکل، مواد مخدر یا آسیب مغزی کاهش پیدا کرده باشد. توجه به کینماتیک سانحه درجه شک تکنسین در مورد احتمال وجود آسیب های شکمی را بالا میبرد. توجه تکنسین بیشتر باید به وسعت آسیب دیدگی شکمی ناشی از تروما و نه مقابله با علائم واضح بالینی باشد.

وظیفه تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی در برخورد با مصدومین ترومای شکم و لگن، شناسایی احتمال بروز آسیبهای بالقوه شکمی، ارزیابی علائم و نشانه های آسیب شکمی خطرآفرین و آماده کردن مراقبت های حمایتی لازم تا رسیدن به مرکز درمانی دارای امکانات لازم است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.