فایل جزوه فیزیک پزشکی دکتر سلیمانی فرد

 فایل جزوه فیزیک پزشکی دکتر سلیمانی فرد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
542 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

 فایل جزوه فیزیک پزشکی دکتر سلیمانی فرد

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه فیزیک پزشکی دکتر سلیمانی فرد می باشد. این فایل شامل ۱۲۵ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 فایل جزوه فیزیک پزشکی دکتر سلیمانی فرد

معرفی طیف امواج
الکترومغناطیسی و ماهیت نور
* پرتو یون ساز چیست؟
-پرتویی است با انرژی زیاد که توانایی شکستن پیوند شیمیایی را دارد و میتواند یون سازی کند. این پرتو درصورت برخورد به سلول زنده، میتواند ساختارهای بیوشیمیایی سلول را تغییر دهد ؛مثلا سبب شکستگی DNA یا یونیزه شدن آن در سلول شود.
* پرتو غیر یون ساز چیست؟
-پرتویی با انرژی کم است که توانایی غلبه بر پیوند شیمیایی را ندارد؛ درنتیجه نمیتواند پیوند شیمیایی را بشکند و یون سازی بکند.
*نکته : تقسیم بندی پرتوها به یون ساز و غیر یون ساز بر اساس فرکانس اتفاق میفتد.

ماهیت امواج الکترومغناطیسی
موج چیست؟ وسیله ای است برای انتقال انرژی از یک نقطه به نقطه ی دیگربا حرکت های نوسانی ، که این حرکت نوسانی از یک نقطه به نقطه ی دیگر منتقل می شود مثل موج طناب یا موج صوتی. در موج طناب ،ذرات ارتعاش می کنند و در موج صوتی ،ذرات هوا نوسان میکنند. البته با ماده هم میتوان انرژی را منتقل کرد )مثلا در هنگام پرت کردن ماژیک به طرف دیوار ،انرژی شخص با واسطه ی ماژیک )همان ماده( به دیوار منتقل می شود.
در مورد نور خورشید که از خورشید به کره ی زمین می رسد و در این فاصله هم خلاء وجود دارد، چیزی که در حال ارتعاش است میدان های الکتریکی و مغناطیسی هستند.

میدان چیست؟

میدان فضایی است که در این فضا، نیرو وجود دارد هر نیرویی میتواند باشد مثل الکتریکی – مغناطیسی – جاذبه ی نیوتونی و لزومی ندارد این فضا مادی باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.