پاورپوینت در مورد سلولهای بنیادی سرطان

 پاورپوینت در مورد سلولهای بنیادی سرطان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
561 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 پاورپوینت در مورد سلولهای بنیادی سرطان

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت در مورد سلولهای بنیادی سرطان می باشد. این فایل شامل ۱۲ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت در مورد سلولهای بنیادی سرطان

 سرطان ها

به زبان ساده سرطان نوعی بیماری است که در آن سلول های طبیعی در اثر تغییرات ژنتیکی تبدیل به سلول های غیر طبیعی می شوند.

گاهی  این تغییرات ژنتیکی ارثی اند ولی غالبا دراثر عوامل محیطی ایجاد می شوند

مثل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سرطان زا پرتو ها و یا انواع خاصی از ویروس ها و باکتری ها.

جالب است که بدانیم بیش از هشتاد درصد سرطان های بدخیم برگرفته از (life-style) سبک زندگی می باشد.که  این به معنای اجتناب پذیری بشریت از این بیماری است.

عاملی که سرطان را بسیار کشنده می کند قدرت گسترش آن از یک نقطهء بدن به سایر نقاط است .اگر تومور ها در یک مکان باقی بمانند تقریبا تمام سرطان ها (شاید بجز  برخی از سرطان های   مغزی) تا حدودی قابل درمان هستند .

امروزه سلولهای بنیادی سرطانی به عنوان یکی از عوامل اصلی و منشاء متاستاز مطرح می باشند. سلولهای بنیادی سرطانی مواد متعددی از جمله آنزیمهای پروتئازی را از خود ترشح می کنند. آنزیم کلاژناز بینابینی یا کلاژناز فیبروبلاستی عضوی از خانواده بزرگ آنزیمهای پروتئازی مذکور می باشد .که با تخریب غشای پایه و ماتریکس خارج سلولی نه تنها گسترش سلولهای سرطانی را تسهیل می نماید بلکه با رهایش فاکتورهای رشد و فاکتورهای رگزایی در بقاء و تغذیه سلولهای سرطانی نیز نقش کلیدی ایفا می کند. دخول یک باز گوانین در موقعیت ۱۶۰۷- پروموتور ژن کلاژناز فیبروبلاستی یک جایگاه اتصال برای اعضای خانواده ETS از فاکتورهای رونویسی ایجاد می کند. جذب عوامل الگوبرداری در اثر این پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی (G2) بیان ژن کلاژناز فیبروبلاستی را به طور محسوسی افزایش می دهد که این شرایط می تواند گسترش سلولهای توموری و تهاجم آنها را آسان تر سازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.