فایل پاورپوینت تریاژ بیمارستانی

فایل پاورپوینت تریاژ بیمارستانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
455KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
569 بازدید
8,000 تومان 5,800 تومان٪28 تخفیف

فایل پاورپوینت تریاژ بیمارستانی 

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت تریاژ بیمارستانی  می باشد. این فایل شامل۲۷ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت تریاژ بیمارستانی

مقدمه:

بسیاری از مردم به علت عدم آگاهی از علائم هشدار دهنده و اصول مراقبت های اضطـــراری  عدم مهارت، عدم آگاهی از تریاژ ، مهارت نامناسب در کاربرد ترالی اورژانس ، عــــــــــد م امکانات و تجهیزات و عدم تشخیص صحیح فوریت ها ، فوت می نمایند.  در بررسی مهارت کارکنان بیمارستانی مشخص شده که ۴۲% گروه پرستاری مهارت ناکافی  در تریاژ دارند.

مفهوم تریاژ

تریاژ Triage  در لغت به معنی دسته بندی (To sort) بوده و از ریشه فرانسوی Trier  میباشد. این کلمه اولین بار توسط پزشک جراح ارتش ناپلئون بنام Baron Dominiquejean بکار برده شد.

۱- دسته بندی بیماران براساس شدت جراحت وبیماری  به نحوی که از منابع و امکانات موجود بهتـــــرین استفاده و بهره وری برای ارائه خدمات به بیشتریــن  تعداد از بیماران صورت گیرد.

۲- تریاژ به معنی طبقه بندی کردن و یک روش کلــــــــی برای تقسیم بندی بیماران براساس فوریت نیاز بـــــه درمان است.

۳- تریاژ طبقه بندی بیماران براساس شدت ضایعات یـــــا بیماری می باشد.

تریاژ بیمارستانی جزیی از ساختار بخش اورژانس است که توسط پرستاران اورژانس صورت می گیرد. اطلاعات کمی از میزان آگاهی پرستاران درباره تریاژ در دسترس است. این پژوهش با هدف تعیین میزان آگاهی پرستاران درباره تریاژ بیمارستانی انجام شد.
روش ها: این پژوهش بصورت پیمایشی و توصیفی و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. پرسشنامه پژوهشگر ساخته متشکل از ۲۵ پرسش در سه بخش اطلاعات جمعیت شناختی، دانش محض تریاژ (پانزده پرسش) و تصمیم گیری تریاژ (ده پرسش) تنظیم شد. هفتاد پرستار بخش اورژانس از تمام بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان در پژوهش در سال ۱۳۸۷ شرکت کردند. پایایی پرسشنامه با روش آزمون – باز آزمون برابر 
۰.۶ بدست آمد. داده ها با استفاده از آماره کاپا، آزمون tمستقل، ضریب همبستگی پیرسون و توسط نرم افزار SPSS 15 تجزیه و تحلیل شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.